Wednesday, May 22, 2013

Rumble Tuffle Review






da sebulan lebih la rumble tuffle ni berkhidmat kat aku..ape yg boleh aku bgtau, so far aku berpuas hati ngan performance rumble tuffle ni..x rugi aku beli...hasil perahan aku pn boleh tahan la..bukan bermaksud pakai rumble tuffle ni susu trus jd byk tau, tp susu aku dpt kluar sepenuhnye la..b4 ni kan aku ade cete yg ble gune medele mini-e aku 2, mcm x puas..susu x mo kluar walaupn aku still rase breast penuh..

Bawah ni gambo aku after pam utk 2 sesi, after lunch kol 1lbh n blk keje, time maghrib..hasilnye lebih kurang same je kn..yg aku musykil, nape la breast belah kiri susu nye sikit sgt, belah kanan byk plak, korang alami x perkara yg same??



1.30 pm

7.30 pm


okeh, meh aku bg review on this pump..


1. Parts

~haa..part die agak byk..namenye pn double pump kn..tp xde la leceh sgt..

 
 
 
 
ngk la gambo kat atas 2 ye, 2 la part yg ade..pd aku small matter je..sbb aku just basuh skali je..kat opis, lpas gune aku masukkn dlm cooler bag ..blk umah baru la aku barai kn utk basuh n sterilized..

2. Quite Motor for Discreation

~ Bunyi pon x berapa bising sgt kalu nak dibandingkn ngan Mini-E aku lu..bunyi mcm vibrate je,tp pump ni xde vibrate, sbb salunye, kalu electric pump, motor die akan vibrate tau..yg ni xde..aku x suke pam yg bergetar2 2..huhu

3. Small & lightweight



~small ke? xsgt la kn..sbb dulu mini-e aku lg kecik..snang nak angkut sane cni..masuk dlm handbag pn muat..ni mcm besar tapak tgn aku gak la..tp mmg ringan..

4. 2 Cycle of Expression

~haa..yg ni yg aku suke..die ade 2 cycles of expression to mimic babies sucking action..
Memule, die akan stimulate slame 2 minit, then after that br expression cycle..tp kalu b4 2 minit 2 korang nk trus tkr jd expression cycle pn boleh, just press let-down button..pump ni ade 8 suction level, korang pilih la ikut keselesaan masing2..aku bese gune smpai level 4 je..boleh ngk kat LCD screen die kalu nak adjust level...

5. Two Option to Fit Your Need

~ Pump ni boleh gune AC Adapter n boleh juge gune bateri..aku xpenah lg la gune bateri..bateri yg diperlukan 4 biji..tp kalu tetibe time korang nak mengepam, xde plak electricity, n lupe plak bawa bateri..don't worry!!! sbb....pump ni boleh ditukar menjadi manual juge!!!! itu adalah sgt bagus..ngk, jimat kan..dgn harga x sampai $400, sume korang boleh dpt..mmg berbaloi2..pas2 korang feeling2 la mcm pakai medela freestyler kn..haha..xpyh beli mahal2, ni pn da ok da..yg penting korang rajin nak mengepam, kalu beli pam mahal2 pn, tp malas mengepam..xde gak susunye kn???

6. Others

~lagi perisa tambahan nye , eh, mcm mknn pule..=p...pump ni boleh set time..boleh wat alarm clock mode..time korang mengepam, xpayah la ssh nak ngk jam nak tau bape lame da kt mengepam kn..korang just ngk kat LCD ..die akan tunjuk brape lame da kt mengepam..salu aku just amek mase slame 10 minit je..bagi yg salu bgn mengepam waktu mlm or rajin wat power pumping, mmg berguna la..ti alarm bunyi tok kejutkn korang..xde la terlpas waktu mengepam kn..=)


2 je la review yg aku boleh bg wat mase ni, maybe ade yg aku terlupe..xpe, korang beli dulu, ti dpt la rase mcm mane perasan menggunakn rumble tuff ni..nyesal x beli awal2..kalu x mesti lg byk stock susu nayli..

1 comment:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)