Monday, December 1, 2014

Nak jadi pekerja yg berdedikasi

Mcm mana nak jadi pekerja yg berdedikasi???

Haa..mcm ni..sumber dr FB..



Aku agree ngan ape yg ditulis...aku mmg salu blk on time..huhu..sbb aku akan sedaya upaya manage utk siapkn keje b4 aku blk rumah..no more OT..no more office works at home..tp x dinafikn ade je kn org lain yg nak blk awal..tp x blh sbb tuntutan kerja yg terlalu byk..nak kejar date line lg..emm...pada aku la..kalu sesekali ok..but if every day..kalu aku,x mungkin aku bertahan keje kat company 2..

Aku bkn xpernah ade pengalaman g2..dulu aku keje kat consultant QS..mmg kne salu kejar dateline..lg2 kalu nak tender .nak wat taking off,nak wat BQ..then lagi ngan drwing dr architect n engineer slalu brubah..mmg terpakse keje lebih mase..tp x slalu la..paling lewat aku pernah blk kol 11 mlm..tp mase 2 aku bujang..dan lg OT dibayar..hee..2 yg best..

Skang bl da ade anak..xpernah lg la aku keje smpai lewat..kalu pernah pon xlebih kol 8mlm..2 pon skali 2 je dlm stahun..haha..blh g2...bkn sbb aku wat keje tau..aku stay kejap utk prepare brg nak wat activity nayli..haha..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)