Sunday, January 18, 2015

Small Wold Play Ideas : Town Planning

Assalamualaikum..aku kn..suke setup kn small world play/imaginative play utk nayli..sbb byk sgtttt advantages kalu anak2 slalu men imaginative play ni..it can strecth their imaginative and make up stories..can develop language,learn and practice new word,make conversation between character..haa..kan bagus 2 utk perkenbangan anak2..especially dr segi languange..

B4 ni aku da penah wat nayli construction site, animals world,insects world,dinasour world..kali ni kami wat town planning plak..

Ni la hasilnye..







Brg2 recycle je ape yg ade kat umah..Aku n nayli wat same2..ngk la small town nayli..ada house,ade restaurant,ada fruit stall, ada klcc,siap ada tmpt landing helicopter lg tau..yg paling xleh handle, ade zoo kat tgh2 town 2..haha..nayli n animals xleh dipisahkn..jd semua activity nayli mesti aku ltk animal..hihi..yg building ala KLCC ni nayli yg painting ..







Aku gunekn toilet rolls ..nayli painting..yg deco kat building 2 aku yg wat kn..gune liquid paper n magic pen..aku mmg pengumpul tegar toilet rolls..tiap hari aku bw blk dr opis..mcm2 bende leh wat ngan toilet rolls ni tau..

Actually nayli wat separuh jalan je..die wat klcc,house n kandang zoo 2..pas2 die wat ala2 pavement 2 sparuh jalan,pas2 die teman laki aku anta atok n neneknye g bus station..aku smbung wat..wat cantik2..pas2 bl die blk je die ckp.."wow!!!"
Trus main..aku biar je die main sendri..pas2 aku dtg nyebok la bg idea kat die nak make a story..tp xde plak amek gambo mase die ngan berimaginasi 2..smpt post video je kat instagram..

Org kate rajennye aku wat bende2 gni..aku mmg suke..2 la..kn aku da kate,mase aku kecik2 mak aku x wat..ni aku balas dendam ni..wat kat nayli lak..huhu..aku xnk terlepas peluang berharga wat mcm2 activity ngan anak mase die kecik ni..rugi tau..sbb mase bkn boleh ulang balik kn..anak akan maken membesar..nanti bl die da besar..mesti aku rindu nak wat mcm ni..eh tp xpe..ti kalu aku da jd nenek..aku wat ngan cucu aku plak..hahahahaha..;P

1 comment:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)