Sunday, November 15, 2015

Nayli's 1st Concert & Graduation Day

Assalamualaikum..bg mak2 yg ade anak kat taska or tadika..masa ni la yg ditunggu stp hujung tahun..concert & graduation day..hari ni..14/11/15 merupakan Graduation and Potential Day for Brilliant Kids and Zaza Cerdik..of coz aku teruja sbb 1st time kot nk ngk nayli wat persembahan kat stage..mak n abah aku pon ikut skali,excited nak ngk cucu..



Actually aku xtau ape persembahan yg nayli akan wat..yg aku tau die ada wat 4 persembahan ngan kwn2 die..n nayli plak bln ni 3hari je die g skola..sbb aku kn mmg da start cuti bersalin,ayah nayli plak da kne transfer seremban..nayli plak skola kat nilai..xde sape nk hntr g school..tp disebabkn kne training punye pasal 3 hari 2 atok nayli hantarkn..mak aku mmg da x bg aku drive da boyot2 ni..

Concert ni wat kat Nilai Spring..start kol 2.30 ptg..yg paling aku risau adalah mood nayli..kol 1 ptg waktu tido die..tp kol 1.30ptg die da kne ada kat sane..mase otw g sane plak die xnk tido..hmm..nayli ni plak kalu mngantuk tantrum lain mcm nanti..

Concert ni wat skali ngan taska Zaza Cerdik..kat zaza cerdik ni dr baby 6m-3yrs..yg dtg wat persembhn umur stahun lbh ke 3 yrs..comey tau ngk ragam bdk2 kecik..bile nek atas stage,ada yg terlebih berani,ade gak naik trus menangis takut..hihi..

Nayli ada wat persembahan Kun Anta Dance,Dikir Moden,Bercerita n bacaan surah al-fil and ade special performance utk teacher..

Rupenye nayli jadi pencerita utk kisah tentera bergajah (surah al-fil) dgn student 5 years..terkejut aku tau..sbb mcm x sangka nayli berani..huhu..aku ade share video nayli skit kat instagram..ngk kat sane la ye..bile aku perhatikn..nayli ni ketot je rupenye dikalangan kawan2..tp suara lantang..haha..2 org kata kecik2 cili padi.:p



Gambo ni Nayli n kwn die ngah baca cerita..nayli siap bertakbir 4x dgn semangat nya..Allahuakbar!aku ngan ayah nayli da dok bantai gelak kat depan bile ngk nayli punye semangat..huhu

Ni plak masa wat persembahan Dikir Moden..cer cari mana nayli??



Time ni aku da risau..sbb muke nayli da mngantuk..muke da xde mood..tp still wat performance lg walaupn muke da lemau..ni 3rd performance..masuk je performance terakhir,mmg die da ngantuk tahap gaban kot..masam ngan mata layu..sambil gigit kuku..haish..slumber je mukenye..da hujung2 performance baru die follow..



Then sesi graduation..pakai jubah..ni nayli bergambar ngan pengetua Brilliant Kids..nayli gak dpt Best Reading Award and Best Spelling Award..sume student.pon dpt award gak..cume lain2 kategori..



Ni dorang nye sesi bergambo ramai2..muke nayli mmg da layu da 2..ngantok sgt2 da 2..pas2 ade gak sesi bergmbo ngam parent kat stage..aku g die trus peluk aku..ngantok sgt..haha..


Ibu,ayah and nayli..mcm g konvo U la plak..hee..lpas sesi bergambo 2 bg nayli relax2 jap..mkn kuih skit..die ngantok plus lapar sbenanye..bl perut da berisi..baru mood die dtg..da g berlari sane berlari sni..2 baru la nayli..bidak yg mmg x geti ddk diam..:p..kalu die ddk diam maknenye ade something wrong somewhere la 2..huhu..bese la bdk telebih gule..;p



Ni tcher nayli kat school..tcher aida n ika..nak soh amek gambo punye la payah si nayli ni..b4 concert ni aku ade wat birthday celebration nayli kat school..tchernye ckp untung akak dpt anak bijak mcm nayli..erk..alhamdulillah..tcher kate kalu die ajar,nayli x heran sbb sume die da tau..kalu wat activity ngan kwn2 br die suke..yup..2 je tujuan aku hntr nayli g school..nk bg happy..bab blajar sume 2,aku leh homeschooling je..sbg ibu kt tau level anak kt mcm mane..

Actually..thn dpn nayli da x school kat Brilliant Kids lg da..sbb ayah nayli da pindah seremban..aku laki bini decide next year nayli x skola..nak wat homeschooling and jusy hntar extra class like swimming,archery etc..tp nayli asyik ckp nak masuk skolah agama..adeh..aku xde g survey mana2 skola lg pn..ngan nk bersalin lg ni..xtau la mcm mane..

Lg 1 nak cete,lpas nayli da kenyang 2..die trus g dekat2 stage..pas2 die g amek microphone n naik atas stage menyanyi..apakah???aku terkejut sbb spontan je..die berangan buat performance sorang2 atas pentas weh..haha..xde segan silu btol..da lama masa 2 ada parent ngah bergambo atas stage 2..hihi..nayli2..ngk la video die 2..huhu..special performance tuh..haha






Bye bye Brilliant Kids..yg penting nayli happy sepanjang die skola kat BK..and kali sekeluarga happy with the concert yg sgt sempoi..ngan bdk2 kecik..xde nye la teratur sgt..hihi..tp comel n cute..habes dlm kol 5 ptg,masuk kete nayli trus tertido..mmg ngantok sgt..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)