Monday, May 28, 2012

payah btol nak update blog..

akhirnye...setelah sekian lame baru aku dpt nak hupdate belog aku ni..hee..aku da terminate broadband aku, so aku cume bley online from my samsung galaxy II..tp bile nak update blog amat la payah, dpt bace blog org je..;(

ni adek aku dtg uma, dpt la aku pinjam broadband die sambil online gune computer, kalu x online gune fon je, juling biji mate aku ni tau!

aku da sbulan ddk di rumah baru kat seremban..n telah menjadi fully housewife tau..fuhh..sgt penat..
lagi mencabar drp aku bekerja tau..baru la aku tau mcm mane payah nye jadi ibu..

kalu kt jd ibu yg bekerjaya cabaran nye lain, sbb sparuh hari anak kt bbysitter yg jage, kalu anak meragam anak meragam siang hari kt xde, mlm je la kt penat skit kn..

ade org kate jd ibu yg bekerjaya lg mencabar..tp pada aku, sbb aku da rase dua2, b4 ni kn aku keje, lg la time 2 aku handle anak aku sendri tanpa suami disisi..time pantang pon aku jage without husband aku, sminggu yg pertama je husband aku ade, pas2 die da blk seremban, aku dok la jage ngan mak n ayah aku..

aku sgt bersyukur sbb ade mak n abah yg sgt memahami..abah yg jage aku sejak aku pregnant, hantar aku g check up, hantar aku g keje, hantar aku memane yg aku nak g..time aku kne morning sickness mak n abah aku yg jage aku, bg ubat, cr mknn yg aku nak mkn..time pantang, kalu aku xleh tido sbb bby meragam, mak n abah la yg x cukup tido tolong jage kn..

BESARKN PENGORBANAN MAK & ABH AKU...

husband aku mungkin x rase sume 2, skang ni br dpt dok same, n nak adapt kehidupan baru kami sekeluarga...

2 minggu pertama aku pindah umah baru, mak abah aku ikut, sbb die mcm xpercaya aku nak dok sendri jage anak aku time husband aku keje..

nak dijadikan cete, hari pertama mak abah aku blk johor, n aku 1st day jage si nayli, hambek ko!!
mcm nk patah pinggang aku mlayan anak aku,,meragam cr atok n neneknye..pergh, asyik melalak je, naik tensen aku..naseb bek sehari je die mcm 2 tau..kalu x, senget gak aku.. da la aku x ckp tido..

mmg kne kuat fizikal n mental la nak jage bdk kecik ni..tp skang aku ngk nayli da maken ok da..time die tido blh la aku wat keje skit..mandi n masak, tp kalu time die meragam, mmg aku x mandi n x mkn la..hmm..




gambo terbaru nayli..babam x nayli?? skang berat nayli da 7.30 kg~5 months..


No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)