Monday, September 23, 2013

ibu..engkaulah ratu hati ku..

mesti sume org tau kn lagu ni..

ibu..ibu..engkaulah ratu hatiku..
bila..ku berduka..engkau hiburkan selalu...

smlm nayli nyanyikn utk aku...touching skejap...

dr bln lpas die da try nk nyanyi lagu ni..tp.mase 2 sebutan die x brape jelas lg..just dgr die sebut ibu..ibu..ngan rentak lagu 2,tp sebutan ke laut..

tp ptg smlm die nyanyikan kat aku..

"ibu..ibu..engkaulah ratu hati ku"...

kali ni die sebut jelas..xpelat..good girl nayli!..

aku xpasti la die paham ke x maksud lagu 2..tp yg aku pasti mesti die paham lagu 2 ditujukan pd aku..sbb ibu kn..huhu..lgpn die nyanyikn lagu 2 kat aku ..bkn ayah die..ngeh..ngeh..

skang da makin byk ckp..n sebutan pn da byk yg jelas..tp kekadang bl die bebel2 2,kluar la bahasa german die..skang kne berhati2 bl berckp,sbb cpt je die ikut..

mcm ptg td laki aku soh buka gps kat hp..tp aku x bw hp sbb bateri kong..aku ckp kat laki aku,"syg x bw hp,bateri hp mati"..trus je nayli ajuk aku ckp.."phone mati..phone mati..dog mati..cat mati"

adush!!blh plak die ikut..grrr...aku pon satu,gune bahasa ntah hape2..perosak bahasa btol..so lpas ni kne lebih berhati2..

mlm sabtu nayli dmm..tibe2 je..so aku mmg xbg mkn ubat dmm..b4 tido aku bg die mkn VCO,then mase tido aku lap ngan tuala basah..die bgn..sambil ckp sejuk..sejuk..pas2 aku pujuk2,bgtau die demam..then die ckp.."nayli demam"..pas2 redha je aku balut die ngan tuala basah..




cian...2,3kali aku bgn basahkn tuala..aku gune air suam +ACV..kali ni aku xwat pn kaedah stokin sbb kaki nayli kne gatal2..

dlm kol 5 pg aku sedar bdn die da xpanas..tup tup die pn bgn..sambil ckp.."ibu..sejuknye..sejuknye..nak slimut"..alahai kesian..mlm td ok je tiso..mayb sbb bdn berbahang,die xrase sejuk sgt..ni bile demam sa kebah..kesejukan la die..yg xthn 2..siap ckp sejuknye ..nak slimut.huhu..

sronok bl anak da makin petah bercakap..#nur nayli liyana#1thn9bln#..

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)