Friday, January 3, 2014

Wet World Resort Air Panas Pedas

Assalamualaikum...
 
Last weekend, bawa nayli gi Wet World Resort Air Panas Pedas..Kat mane 2?? Wet world ni kat jln arah ke Rembau..kat n9 la yerk..
 
Nak bawa g Sunway Lagoon x dan la kn, wet world pon ok la..as introduction to nayli..b4 ni aku x pernah bawa nayli mandi kolam melainkan mandi kolam yg beli kat Tesco je..huhu..bukan ape, mak aku la salu je larang, takut kena jangkitan penyakit la, ape la..time g ni, mak aku xde g Singapore, so aku ajak husband n adik2 aku g..hee..slamat..xde la dgr nenek nayli bebel..;p
 
tp before g 2, mcm2 doa la aku bace..sbg protection..hihi..then b4 g aku bg nayli minum VCO,siap sapu bdn nayli ngan Palestine Organic Extra Virgin Olive Oil(POEVOO)  blk dari wet world bg lagi minum VCO & sapu lg badan nayli ngan POEVOO ..
 
dah knape ngan aku nih???? hihi..over protected..
 
padahal dr nayli kecik sebok nak anta nayli masuk klas renang, tp kat seremban ni aku cr xde, paling dekat pon kat Putrajaya..huh..xde keje aku nak anta jauh2..*tau plak syg duit*hihi..*kedek*
 
Bagi yg berminat nak pegi wet world ni, xde la mahal pon..ngk gambo bwh ni..kat cni siap ade kolam air panas, tp aku x sempat pon berendam kat c2..nak lpas gian swimming ok la, nak g taman tema air yg best2 nak bawa bdk kecik x payah la..kang sebok huuhaa, lupe kat anak..ni mak aku la salu ckp..haha
 
 
 
Kisah pg b4 g wet world ni kn, nayli bgn2 tido pg trus kejut aku n ayah die, "bangun! mandi..mandi"..hihi..sbb mlm 2 aku da bgtau die nak g swimming..excited bebeno..if not, asyik tunjuk swimming suit die 2, ddk uma pon nak pakai..aptb!
 
aku sampai kat wet world ni hampir jam 3 ptg..lebih kurang stengah jam je dr uma aku kat seremban..naseb baik cuace x panas..redup je, xde la sunburn kn..time kat wet world, yg paling xtahan., nayli xnak gune pelampung..die rase mcm diri die da beso sgt..laki aku bawa die g kat kwsn air dalam, utk org2 tua..aku dok jage nayli la dlm pelampung die..blh plak nayli ckp.."ibu..ibu g mandi..pegi" sambil tolak aku..ehh??? pas2 panjat nak kluar dr pelampung..uit..menakutkn btol..b4 2 kat tmpt air yg x dlm sgt, die xnak ddk dlm pelampung, tergolek, naseb x lemas...
 
 
 
 
 
 
 
 


 


 
 

 

 
bile da seronok sgt, ajak balik pon xnak..payah btol nak soh die keluar dr kolam..grrr..terpakse angkat je bw kluar..jakun la 2..huhu..lebih kurang kol 5.15 ptg ktrg da siap2 nak blk da..penat laberendam lame2..lgpon kat cni bkn ade permainan sgt pon..stakat nak berendam ok la...
 
perjalanan balik, singgah jap kat warung cendol Leman Dawi..penuh org..aku rase sbb nak dgr pakcik owner 2 bercerita..pakcik 2 dr mula aku dtg, sampai aku blk die x benti bercakap..siap cete sejarah2 dulu..org2 yg dtg 2 ramai la yg rajen mlayan die mengomel..haha..pening aku dgr..mcm x penat die berckp aje..sbb 2 kot ramai je yg dtg..nak kate cendol sedap, idak la juge..


 
 
bl lpas mandi, bese la perut keroncong ana pon datang..trus g KFC kat seremban..tapaw bw blk uma..
 
itu je la sekian cerita dr sy..haha..sepetang di wet world..
 
ini semua poyo!+_+
 

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)