Wednesday, February 17, 2016

Nayli and Nayla da dpt adik lg

nayli and nayla da dpt adik lg..alhamdulillah..hee..jgn terkejut..baru je lpas bersalin da dpt anak lg..oii..pantang pon baru abes..nayla pon baru 2 bln lbh..x hagak2..huhu..

Jgn pikir bkn2 k..sbenanye aku dpt anak susuan baru..baby boy..kan aku ade up entry cete pasal stock ebm aku yg da xde tmpt nak ltk..kire aku da over supply sbenanye..ingat nak bg kazdn aku..tp die pon da ade ibu susuan utk anak die..kire wat masa ni stock susu die cukup la
..

Jadinye last weekend aku da pening xtau mana nak ltk stock susu..dlm deep freezer mmg xleh kacau da..penuh..freezer 2 pintu pon penuh gak..sabtu 2 plak g belanja barang dapur n lauk kat mydin..so mmg full trus freezer..da xtau nak adjust kat mana..so aku da pk nak buang je certain susu yg bln 12..mak aku xbg..aku nk wat camne pon xtau..susu aku da ade lebih 2000 oz..laki aku plak x kasi nk amek anak susuan dr org yg x knal..

Pk punye pk..baru aku tringat kawan baik aku pon bersalin bln 12 sama ngan aku..die bersalin 2 minggu slepas aku..and die ade ckp yg die xde susu..pam slame sejam pon just dpt 1 oz..trus aku call die tanye..alhamdulillah..die nak susu2 aku..ahad ptg 2 die dtg amek..

Aku bg stock susu bln 12 punye..tp die x amek byk sgt..sbb die pon xde deep freezer..gune freezer bese..every week kne dtg amek..

Name anak susuan aku 2 Ahmad Rayyan..muke pon lebih kurang nayla je..anak 1st die plak adam rizqy mcm muke nayli..mcm.berjodohan plak nak jadi adik bradik susuan..muke sama nayla n rayyan..masa die dtg trus test bg minum susu aku 5oz..laju je die minum..moga2 serasi la ngan susu aku..kawan baik aku ni tinggal kat sendayan..mak abah aku pon mmg rapat ngan die..so rasa syukur sgt..moga hubungan kami semakin rapat..

Allah bagi aku murah rezeki dgn susu yg byk..jadi apa salahnya aku berkongsi dgn yg memerlukan..smoge rezeki aku semakin bertambah sbb nk nyusukn 2 baby ni..

Td aku baru je update stock susu aku..skang da ade 2395 oz..actually lpas bg kawan aku stock susu..mcm x gerak pon stock aku..sbb deep freezer still penuh..cume yg kat freezer je kurang skit..ni lg bertmbh sbb kat tmpt keje je aku pump dpt lebih 30 oz..skang aku tinggalkn susu aku kat freezer opis..tumpang lu smentara hujung minggu ni hntr stock kat kwn aku..

Kan ritu aku de up entry pasal pakai freemie..ritu x serasi lg..skang alhamdulillah da serasi..hasil skali pum dpt 9-12 oz..



Ni yield yg aku dpt sesi kol 9 pg..11 oz..aku pam 3x kat opis and skali masa drive blk..jd aku tgl 20-30 oz kat opis tiap hari..dlm 2 or 3 storage bag..

Ni pic dlm freezer opis..



Risau je aku kang ade org ingat eskrim ti..haha..terpakse la..kat uma da xde tmpt nk ltk..weekend ni aku nak hntr stock ebm byk skit kat anak susuan aku 2..sbb ritu die bw bekas x besar..isnin ti baru bw blk stock kat opis ni..

K la..2 je nak cete..aku da ade 3 anak..hee..eh bkn la..4 org..ade sorang anak kazen aku pon anak susuan aku..skang die 4 thn da umurnye..:)mase 2 zaman nayli menyusu..nayli lahir bln 12..die lahir bln 2..adik nayli gak..nayli da ade 3 org adik..sorang adik kandung,n 2 adik susuan..

1 comment:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)