Monday, March 13, 2017

Activity: Assemble Helicopter

Assalamualaikum..

wah..rase mcm lama sgt da x menulis, jenguk blog ni pon jarang sekali da..banyak benda yg nak di update kat blog ni..panjang da list ni..haha..selama ni lg cepat update kat ig je segala activity anak..walaupon xdela byk mana, tp sume 2 kenangan kot, tp bergune sbenanye blog ni, sebab sendri tulis, sendri baca..cari maklumat lama2 dlm ni..cth mcm progress nayli, bile nak compare kn progress si adik, buka la blk blog ni baca entry pasal si kakak dolu2..haa..kn..sape mcm diriku, suke bace entry sendri..haha

apa yg pasti, blog ni byk cerita tntg kakak nayli mase kecik2 lu, segala bende nak update, sampai ke si adik ni, nan hado da..maafkan ibu nayla..hee..lpas ni akan ku cuba merajin kan diri..skang umur nayli da 5tahun 3 bulan, nayla plak da 1 tahun 3 bulan..4 tahun beza..sgt mencabar kot membesarkan anak yg berbeze jauh umur ni..serius smpai skang masih xleh nak adapt lg..bile kakak belajar adik kacau, kakak beractivity, adik dtg menghancurkan segala yg dilakukan si kakak,,adeh, mmg mcm singa lapar la mak ko ni asyik mengaum..haha

tapi apa pasal tajuk entry 2 Helicopter???

sbenanye semalam nayli assemble sendri helicopter ..menunjukkan otaknye da semakin matang sbb da blh buat sendri, baca instruction sendri tanpa pertolongan ibu..hee..padahal bende kecik je ponnn...maknye je teruja bile anak da pandai wat sendri..yes, aku adalah ibu yg sentiasa teruja dgn apa saja perkembangan anak2..hee..pada org lain mungkin biasa je, tp padaaku, apa saja yg anak aku buat adalah luar biasa..eh, ape jenis ibu la aku ni kn..uhuk..peace Yo

nayli wat helicopter ni gune  enginero plastic contruction set..boleh buat 7 models..kazen aku belikan kat india..best tau set ni,plastic die jenis yg flexibel n good quality..b4 ni aku pernah belikan gak nayli, tp yg steel, beli kat shoppe, tp small part, mcm x seswai sgt utk bdk2 kecik..



tekun si nayli memasang part2 helicopter..time ni nayla tido, jd xde org kacau, kalau x, mmg kami xkan wat la activity gini..huhu




TARRA...siap da helicopter nayli..



activity sebigini bagus tau utk kanak2..bagus utk creativity and imagination, selain itu utk motor skills dan juge hand and eye coordination..anak2 juge perlu faham intruction pada manual 2..tp kalau anak2 x paham, parent kne tolong la ye, buat sama2, mcm aku ddk je kat tepi nayli masa die wat ni..bg sokongan moral..hee..k bye, kalu rajen ti baru wat entry lg..=)

1 comment:

  1. Saya baca lah sis... pandai betul anak sis, kalau anak saya memang saya yang kena pasang, nanti dia buka balik dan pasang ikut suka dia je... huhu...

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)