Sunday, January 16, 2022

Pengalaman Miscarriaged

Penutup tahun 2021, dapat merasa pengalaman yg x disangka2..Unexpected pregnancy..hee

16 December, aku ada appoinment untuk suntik booster..sebelum pergi tu,hati da berbelah bagi antara nak pergi atau x, sebab masa tu ngah banyak kerja, kebanyaka orang cerita, lepas booster, kompem demam la, badan rasa x best la..so aku pon rasa ragu2 nak pi

appoinment booster tu petang, so pagi tu aku masuk keje macam biasa, masa nak pi tu,aku terdetik, kenapa period aku bulan ni macam pelik je,,masa 8 December,nenek aku meninggal, so masa tu aku nampak macam keputihan aku warna x clear, macam warna coklat cair sikit..masa tu pulak aku guna mestrual cup..so aku expect time tu period la kot..aku xde la baca yasin..tapi lepas tu keputihan aku warna biasa, then esok nya pulak, keputihan biasa, tapi macam ada darah sikit..bila guna menstrual cup, nampak clear la cecair tu

then masa tu rasa x selesa guna menstrual cup tu, mcm rahim ke bawah rasanya ,,tapi aku wat bodo je la kan, pastu keputihan da keluar macam biasa, da xde campur coklat or darah da, so aku da confuse, period aku x jadi keluar ke😅tapi still rasa x selesa kat bahagian perut macam senggugut, macam tanda nak period tu

memang rasa x selesa betul la, aku siap sapu EO Geranium kat ari2, nak bagi period keluar lancar..sebab dok pikir sebab aku stress keje kot, sebab tu period jadi pelik..time ni langsung x terpikir la pasal pregnant, sbb rasa macam x mungkin la..

aku siap dok kira la bila 1st day period kira time tu da seminggu delay..siap check date bersama, rasa masa tu bukan waktu subur, so x mungkin la kan pregnant..

nak jadi cete, masa da sampai spital, ngah register untuk vaccine tu, Allah hantar lintasan hati, terdetik yg aku ada bersama tapi aku x note kan kat calender..aku biasanya mmg particular bab2 ni..call husband aku..haha..die kata x pregnant la, perasaan je tu,,pastu aku kira2, time yg aku x letak note dlm calender tu mmg time subur!! aku da berbelah bagi, tup2 nama aku kena panggil untuk inject

xleh pikir apa, redha pi tadah bahu untuk inject je, dalam hati tetap yakin,xde pape la, period xkeluar tu sebab stress, x mungkin pregnant..tapi lepas 2 hari tu still x period gak..hmm, balik keje aku pi guardian, beli preganancy test kit

lepas mandi, terus test..pastu aku tinggalkan dlm toilet pi solat, masuk balik dalam toilet, ngk double lineee...jammed terus otak..aku pregnant?? masa tu nak ketawa pon ada, sbb mmg x merancang, Nayla pon da nak masuk 7 tahun, ingat nak tutup kilang..haha

lepas tu terus hidup aku rasa x senang, tido malam termimpi2, mana x nye, ramai kata mana leh amek vaccine masa pregnant awal, bila baca KKM guideline, disyorkan 12weeks keatas..boleh bayangkan macamana perasaan aku time tu, siap ada yg kata, kita x tau baby nanti sempurna x..kebanyakan orang akan gugur after vaksin, ni xtau la betul x, aku pon sbb kawan yg jaga pusat vaksin bagitau..jadi mmg redha je la kalau jadi pape

bermula la fasa x sedap badan,merasa la kejap morning sickness, sampai la satu hari ni, kol 3 pagi aku rasa x sedap perut, macam rasa senggugut, aku pi toilet nengok spender ada darah..masa tu terus kata, ok bukan rezeki aku, ni tanda nak gugur ni melalui pembacaan2 aku..lepas tu mula sakit perut yg kuat..menangis sakit la kejap kejut laki aku..haha..tapi bila laki aku ajak pi spital, aku kata nanti dulu la, xlarat nak bangun..dalam pukul 6.30am, nak siap2 pi spital, masuk toilet, pelepupp! ada gumpalan darah & daging keluar..innalillah.tapi cete ni x abes kat sini..huhu..panjang lagi kisah yg berlaku kat hospital lak..

sambung lepas ni, penat menaip..heheh

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)