Thursday, December 2, 2010

story bout my wedding=21/11/2010>>>>SANDING

sudah 12 hr berlalu majlis perkahwinan ku..tp aku stil enggak nyempat2 mau update ini blog...okeh, ari ni aku akan try sedaye upaye utk menghupdatekn ini blog..huhu

last entry aku da cete pasal nikah kn..now, time sanding plak, majlis sanding ni kol 2.oo pm, nikah & sanding mmg saje wat dlm 1 hari je, mls nak wat hari lain, leceh..biar sume settle skali..penat pon 1 hari je la kan..

lpas nikah, dlm kol 11 aku blk la umah..padahal nikah kol 9.00pg, dok begambo mlayan en. photographer, kol 11.00 br die anto aku blk uma..smpai2, da ramai org dtg da..cepat2 aku msk blk..huhu..buruk btol prangai..then, aku cuci muke make up time nikah , rehat2..dlm kol 12 lbh br mak andam dtg nak make up..
best nye kne make up..nak lg..hee

ni la hasil stelah di make up tok majlis sanding ..tarrrraaaaa

i'm like a doll..haha..photographer aku yg kate..

time majlis ni kn..mcm2 bende gak blaku..haha..bl ingat2 blk, klako rase..tp bende2 ni la yg akan aku ingat sampai bile2...lpas make up aku, mak andam berlari plak g make up pengantin lelaki kat umah penyanggah..2 pon, famly aku da bising, bile pengantin laki nak sampai..pening kpale aku...kompang janji nak berarak dr kol 1.45 - 2.00 pm..tp famly laki smpi tepat kol 2..bley plak kompang da xde..dorang da lri g uma lg 1..actually, date aku 2 ade 3 rumah yg wat kenduri skali..so, da kne bg2 mase...dorang blah x bgtau pon..sabor je la..tp xpe, dj gunekn kompang minus one je..

br je nak start berarak, hujan turun mcm kejar pengantin lelaki..hihi..comey je laki aku lari dlm ujan bersama famly die..walaupn ujan, aku x rase mencacatkn majlis aku..sbb org kate ujan rahmat..sbb, ujan ni start time nak berarak, then berhenti bile pengantin lelaki msk khemah pelamin..pelik x?? aku rase sgt pelik..n aku berharap itu adalah petanda yg elok..nak dijadikan crite, mlm 2 ayah aku bgtau yg kejadian kami 2 same ngan kejadian die time kawen ngan mak aku lu..time nak berarak ujan , bl smpai kat pelamin trus benti ujan..rase2 ape ek petanda..org2 tua kate, sejuk je nanti..ape yg sejuk aku pon x pasti..mayb rumahtangga kami kot..org chinese yg dtg plak kate kat aku ade ong..huhu..mudah2an...
lupe nak bgtau, tema sanding aku hitam-pink..alhamdulillah, sgt tidak mendukacitakn..very marvellous aku rase..aku bkn nak puji majis sendri tau, tp org yg dtg ramai kate warne tema aku cantek..mak andam pon ckp kat aku.."pandai awk pilih colour"..hee..sy sgt sronok..make up pon cantek..i like..walaupn ade je bende yg x dijangke berlaku, tp bile bab ni, aku suke..hee...then org pon puji makanan kat uma aku sedap..tp aku x dpt rase..habes da..sedey..

lpas makan beradab..kami tukar baju..pakai gown warne cream..hee..da lame tringin mau pakai..ala2 cinderella g2..

sangat penat tau wat kerja kawen ni..huh..patah pinggang..paling kesian kat mak abah aku la..1st time wat keje kawen, kelam kabut dorang..jasa dorang aku x kn lupe kn..tanpa dorang, mesti majlis aku x menjadi..

lpas ni la br update gambo...(,")

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)