Thursday, July 19, 2012

surirumah berijazah?

salahke kalu seseorang 2 ade segulung ijazah, tp die jadi surirumah je..dok uma menjaga anak & menjaga kebajikan suami??

salahke kalu ade segulung ijazah,tp x kerja sbb suami kt x izinkn & suami kt mampu utk sara kt sekeluarga???

SALAH KE JD SURIRUMAH BERIJAZAH??

ini lah persoalannye..org diluar sane suke membuat kesimpulan sendri..

bl kt da x keje..mesti ade suare sumbang.."penat je mak bapak anto blajo tinggi2,last2 dok umah gak,wat perabis duit mak bapak je"

eh2,mak bapak aku xkate pape..ko pulak yg menyebok ape hal??

ko ke yg tanggung aku blaja lu?ko ke yg bg aku mkn??

sebok tanye cukup ke duit kalu xkeje?mampu ke laki ko nk tanggung..mampu ke nk bayar 2 kete..kalu xmampu xde la aku benti keje ngek..

b4 benti keje,kne la ade persediaan lu..kne ade duit contingencies..mane tau kalu pape jd,nk cekau duit kat mane kn..

tp pd aku,zaman skang surirumah berijazah da jd mcm trend..ingat pegi keje kat opis je ke blh dpt duit..zaman skarang da blh jana pendapatan dgn hanya ddk rumah tau..aku mmg salute kat mereka2 yg berjaya..malah pndapatn dorang lebih berlipat ganda drp org yg keje kat opis 2..antrnye dgn berniaga scr online,ddk dpn computer je amek order..tp pulangan masyuk..;)

mcm aku benti keje hanye sementara..sbbnye aku tekad mau jage nayli..aku start benti time nayli 4bln..shari sblm aku resign 2 plak aku dpt bonus 2bln gaji..apelg,g cashkn cheque siap2,soknye hantar resign letter..hehe..ade la duit nk menmpung diri sendri selain dr duit yg laki aku bg..bijak x???huhu

now da 2bln lbh aku xbekerja..byk bende yg aku blajar..aku blajar lebih berdikari..b4 ni dr kawen smpi bersalin,sume harapkn mak n abah..sbb aku n laki aku PJJ..gi keje abah anta,g check up mase pregnant abah gak anta..mase nek keje lps cuti bsalin,mak jage nayli..aku blk mlm tgl mkn n nyusukn nayli..bsh bj aku n nayli pn mak abah aku yg wat..jumpe laki aku weekend je..

snang x hidup??slame stahun lebih aku kawen,xpenah mrase ddk sendri ngan laki,sbb mase 2 aku pentingkn keje n gaji yg aku dpt agak besar..aku takut bl pindah tmpt keje len aku xdpt gaji mcm 2..aku xikut laki aku g shah alam mase 2..laki aku pn ok,dlm mase yg same die try minta tkr jb..smpi la nix dpt..huhu

lpas dpt nayli aku pk msk2,kne ikut husband aku..besarkn anak same2..ssh snang same2..laki aku kate xkeje pn xpe,die blh tanggung..die plak dinaikkn pangkat n kne tkr ke seremban..

alhamdulillah..skang kami hidup bersame dgn gembirenye..walaupon...aku terpakse melepaskn gaji yg kununnye menjadi kebanggaan aku..cume aku xle semewah dulu..dulu blh beli ape aje ikut nafsu..ape nmpk sume nk beli..kalu laki tego..aku jwb duit aku..huhu..

yg penting skang aku xkeje sbb niat aku baik..nak membesarkn anak..

lg 1,sejak xkeje ni aku da pandai msk tau..;p
kalu dulu,haram le kalu aku nk msk dpr..mmg xkn le..sume mak sediekn..aku rase skang aku da jd smakin bertggjwb..ceewah..puji diri sendri..;p

apepon nawaitu kt penting dlm mlakukn ape saje..pedulikn kate2 org x bertamadun kat luar sane 2..bkn dorang yg bg kt mkn..

kalu ade gak org nak kate2...

ADE AKU KISAH?????????

3 comments:

  1. aty berbangge ngan awak...aty pon nak berenti keje jugak...nak jage anak sendiri..walau terpakse melepaskan kerja..jawatan dan gaji..tapi tak per..aty ikhlas..demi anak..insyaallah rezki tak kemana kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah..kalu niat kt ikhlas..dipermudahkn jln olehNya..;)

      Delete
  2. InsyaAllah..moga u all berjaya jadi ibu full time..bestneyrrr=)

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)