Monday, March 18, 2013

mencari kawan~

hari sabtu lpas..bw si nayli g klinik pakar kanak-kanak sayangku kat seremban..bukan sakit ape pon..aku ngk ade kluar mcm biji berair kat ketiak die..ade 2 biji, risau gak la kn..takut kne chicken pox ke..tp die xde pn demam, aktif je..

1st time bw nayli g pakar, salunye kalu demam aku bw g klinik biase je..bkn sbb duit, tp sbb mase..ko tau je la kalu g klinik pakar kat sremban ni..ko amek nombor kol 8pg, masuk jumpe doktornye ptg!!lg2 kalu ko g klinik yg glemer..ade 1 klinik 2, name die Klinik Pakar Kanak-Kanak Dr.Bee..ya ampun, xkn ku pegi, aku penah lalu klinik 2 kol 7 pg, klinik 2 x buka lg, tp org yg beratur nak ambik nombor giliran panjang gilo!!kazen aku rajen g c2, sanggup beratur..mmg service kat c2 tip top agaknye, sbb 2 ramai org..

klinik yg aku g ni pon blh tahan la ramainye, aku dtg kol 2 ptg, dpt giliran no 23..time 2 baru giliran no 10..berjanggut la gak menunggu..kol 5ptg baru aku dpt masuk jumpe doktor..doktor kate nayli maybe kena allergic..(telur,seafood,madu or junkfood)..

telur = da bg sejak 8bln..xpenah plak ade allergic, xkn allergic bl umur da cecah 1thn 3bln?
seafood = aku da introduce udang since nayli 1 thn..da byk kali gak mkn,xde masalah, tp ade potensi la 2
madu = xpenah bg
junk food = lg la x penah bg

so, kne la stop dulu seafood utk nayli..doktor juz bg cream je tok sape..total harge RM 35..ok la 2 kot..

sbenanye bkn nak cete pasal allergic 2, tp nak cete pasal si nayli mase kat klinik nak tunggu giliran..
klinik ni haruslah ramai2 kanak2 kn, da namenye klinik pakar kanak-kanak..so, klinik ni pon decorate die ala2 playground g2..nayli sampai2 mmg da excited sbb nmpk ramai kwn..tp sume anak2 chinese..

aku dok perhati je prangai nayli, rupenye pandai juge die ni nak berkawan..memule die dtg kat bdk2 ni, nak join main teddy bear..tp bdk2 ni x layan..siap bw lari mainan 2..cian aku ngk nayli time 2..2,3x gak die try nak main same, tp x dilayan, lgpn dak2 ni da beso skit..mayb dlm 3-4 years..tp akhirnye percubaan nayli utk berkawan 2 berjaya..diterima jd ahli kumpulan akhirnya..haha..yg klako , dorang ckp mandarin, si nayli muke blur je..kekeke..xpe nayli, after dis ibu ajar learn mandarin plak k..






yey! akhirnye diterima sbg ahli kumpulan..hee..dorang ajak nayli ddk same2..


see..nayli pantang nmpk buku..tekun tau, mcm org da pandai membaca je, siap baring atas sofa, then gaya mcm ngah membaca..but no picture..x sempat nak snap..

P/S: ngah survey nak anta nayli kat "Brainy Bunch Islamic Montessori"..pernah dgr x??

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)