Tuesday, March 19, 2013

rezeki jgn ditolak

pejam celik, rupenye da masuk 5bln aku keje kat Hexagon PCA ni..cepat btol mase berlalu..lg cepat sbb keje aku x sesusah mase aku jd QS consultant dulu..sronok n more easy..xpayah nak bergelumang ngan drawing n tender yg byk lg da..

walaupn keje snang skit dr dulu, gj aku tetap nak lebih..hoi! hoi! hoi! sedor diri skit fyza..hehe..dulik ape..hak aku la nak minta gj beso mane pon, tp hak bos aku la nak bg ke tidak..huhu

nak dijadikkn cete, aku da sign borang appraisal mase genap 3 bln lu..1/2/13...2 pn aku lupe da pasal confirmation ni..bgs btol bos aku, salunye dak2 opis aku cete, die diam je kalu org x tanye pasal confirmation..die dtg kat tmpt duduk aku, pas2 hulur borang appraisal.."u read 1st, then come to my room"..
wallawey!! gosok2 mata jap..Assessement score aku byk yg die bg excellent!! mmg agak terkejut la..mase kat opis lama lu pn aku xde dpt score mcm 2.. lpas 2 aku pn masuk la bilik die..die bgtau yg nak convertkn aku jd permanent staff..*b4 ni aku just contract 18bln utk project PETRON*..aku angguk je la...part yg paling aku suke, he said "i'll revise your salary"..yey!! lompat bintang !!

tp xdela bintang sgt kn..sbb aku da pernah tanye ngan dak2 opis yg lain, dorang kate salunye kat PCA ni kalu confirm x naik gaji pon, kalu bertuah pon dpt la naik $100..so, aku xde la mengharap sgt..tp bos aku tanye aku nak minta naik gaji brape..so dgn jujurnye aku pn jwb la $1000..die x terkejut okeh, die senyum je, die kate die tau..*ape yg die tau pn aku x tau la* aku pon sbenanye men petik je sebut sribu tuh..xkn dpt punye la..

punye la lame aku tunggu, xdpt2 letter confirmation dr HR department..aku da mule risau gak, nape lame sgt..aku tanye bos aku,die kate lambat skit sbb nak bincang pasal gaji n pasal nak tukar aku jd permanent staff..die kena bincang ngan director n bos paling beso..haish,,byk btol prosedur nye..

stelah hampir 2 bln menanti, smlm aku dpt email from my bos..subject: letter for your record..

jeng jeng jeng......

owh..sudah settle rupenye perbincangan mereka itu pasal kenaikan gaji ku..hee..

alhamdulillah..rase x sangke..xdela byk sgt..tp ok la.. my salary increase $500 after confirmation..yey!!!! walaupn xdpt ape yg di request..jumlah ni pn da blh buat aku tersenyum..

kat ruangan Comment by Appraiser, bos aku tulis "very good & professional in managing customer requirement, salary adjustment to RM XXXX "

then aku akan dpt kenaikan dr bln february, dorang akan byr yg tertunggak .suke2..

TQ bos..sy akan bekerja dgn lebih rajin spy increament next year sy dpt $1000 plak..**verangan lebih x hengat** =P


No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)