Thursday, November 13, 2014

Play with Pattern Blocks

Assalamualaikum..nak share activity yg nayli wat mlm td..lg 5 hari nayli nak masuk 2y11m,lg 1 month nayli nak 3 thn da..so aku ngah latih spy nayli can play independently for long time periods of time..

Mlm td nayli play with pattern block..tau x pattern block 2 ape? Mlm td lpas aku post kat fb,ade yg tanye beli kat mane pattern block 2..actually pattern block ni besenye hav a standard size,colours and shapes..
Aku da ade lame da..beli kat bookstore je dulu..



Mase baru beli lu..aku blur gak nak ajak nayli main..sbb dlm kotak 2 hanye pattern block 2 semata..die xde sediakan mat ke ape utk wat..so aku sendri la kne set up utk nayli..sbb ikut umur nayli mase 2y++,mane la geti sgt nk wat sendri pattern block 2..aku sendri nak wat kne ngk kotak die 2..ikut cth gambar yg ade..pas2 aku terpakse la lukis sendri n soh nayli match kn..smpai la smlm aku jumpe 1 blog yg ade free printable pattern block mats ni..trus aku print byk2,mlm td ajak nayli wat..xyah aku ssh2 lukis sendri..hihi



Yes..nayli concentrate buat caterpillar..





Siap akhirnye..dpt la 3 pattern..caterpillar,fish and snake..



Pada aku mainan2 simple gni bagus imaginasi anak..she can learn how to match the shape..smbil2 2 korang blh la ajar anak colours and shapes..selain itu bgs juge utk melatih motor skills anak..sbb tgn die akan bergerak than good for eyes coordination..

Tp pada yg xde pattern block ni..korang blh print sendri je..g cari kat picklebums.com ni..cari free printable pattern block cards.. then print skali pattern block mat..pilih la mats yg blh mnarik minat anak2 korang mcm transportation ke..animals ke..ok..ni je perkongsian aku pd hari ni..daaa....slmt mencube..;)

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)