Tuesday, June 2, 2015

Kami mahu cuti!!

Aku berminat dgn status yg baru aku baca kat FB td..aku salute la cikgu yg up status ni..


kesian kat budak2 sekolah, time cuti sekolah la cikgu nak bagi homework yg bertimbun2..kalu blh smpai 1 buku latihan 2 nak kne siapkn..pas2 tiap subject kne wat homework..huh..please la..hormati la cuti mereka..mereka pon seperti kita..bg la dorang rehat puas2 time cuti skolah, nanti da start skolah, pulun la habes habesan kn..ni bese terjadi kat budak sekolah rendah ni, kalu da skolah menengah, pandai la korang manage diri kn..eh, x juge..kalu form 1 and 2  kan zaman honeymon..kekeke..zaman aku dulu la..form 3 baru gelabah sbb nk PMR..

aku bukan ape, tringat blk zaman skolah dulu..yes..i hate homework..especially bl ade homework time cuti panjang..=('..time cuti 2 la nak bergembira..ti time nak main 2 la ti mak tanye, keje skolah ko da siap lom?? grrrr...time 2 aku rase nk marah ngan cikgu sbb bg homework..haha..rasa mcm nak sembunyikn sume kerja skolah yg cikgu bg, tp ti kalu sembunyikn pas2 lupe ltk buku kat mane, naik skola ti kne balun plak ngan cikgu..hee

sbenanye bende ni common sense, kt yg bekerja ni pon, bile time cuti suke ke kalu kene wat keje opis??? ko suke ke time weekend, pttnye time rehat2 ngan family kne wat keje, ngadap laptop..huh..i dont like! kalu kne wat keje, time 2 gak rase mcm nak benti keje..tp kalu dak2 skolah xkan la diorang nak benti skolah plak kn? hihi..paling2 memberontak dlm hati je la..

lg 1 yg aku pelik, ade plak parent yg call cikgu 2 tanye knape x bg kerja skolah?? why ha..ko pelik plak anak ko xde keje skolah, ke sbb die rase anak die mnipu..kalu aku, aku suke anak aku xde homework ti cuti skolah, blh plan g bercuti, blk kmpg..huhu..ke aku je yg pelik, org lain x..

paling aku x blh blah, budak skolah tadika pon ade homework?? erkk..pada aku la, stakat 4-6 tahun ni mmg time bermain kot..kalu g skolah pon belajar sambil main..sambil wat activity..ni siap ade kerja skolah bagai..pas2 siap ade exam bagai..alahai..kesian..kalu aku la, xnk hntr anak aku ke tadika yg exam oriented ni..kecik lg kot..jgn la hancurkn masa bermain die..hntr nayli awal g school ni pon aku da rase bersalah sgt, tp nk wat camne..aku terpakse keje..melainkn mak aku jage nayli kat johor..tp alhamdulillah, school nayli xde homework and no exam..anak kecik lg, aku pon xsedia nak ngk result pekse die..haha..kang x pasal2 aku pon stress..haha..PEACE






No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)