Thursday, July 9, 2015

Berpuasa semasa mengandung

Haa..sape ade pengalaman puasa mase ngandung? Ok x korang..ke amek ruksah ibu mngandung n ibu menyusu je ;p

Ni pengalaman ke dua aku puase time pregnant..dulu mase nayli aku pregnantkn die 5bln ..skang adik bby da 19weeks..lebih kurang je ngan kakakknye..due pon lebih kurang..nayli 18 december..adiknye ni in sha Allah awal december..

Syukur sgt sbb nak masuk bln pose je..morning sickness aku go away..baru la aku rase mcm manusia skit..haha..kalu x rase mcm ape..sape yg pernah rase morning sickness tau la mcm mane hazabnye..huhu..ngan xsedap badan..kpale pusing2 n rase n tido je..tp selera aku ttp tinggi..mkn mcm2..kesudahannye blueekk blk..rugi2..haha

Hari ni da hari ke 22 kt berpuase..aku masih blom skip lg..walaupn smlm aku hmpr berbuka gak sbb x larat..blh plak pagi2 kne berak2..penangan makan bubur durian n durian fresh..hamek ko..pas2 opis aku ngan cat kat pantry..bau cat ya ampun..sakit kpale aku..x snang ddk kat opis smlm..mentido je aku..ngan muke pucat..tp ku gagah juge..sbb kalu buke pon xtau nk mkn ape..len la kalu kat uma..mmg kompem aku buke ;p

Lg 1 saje nak cete knangan pahit aku pose kali ni..ritu aku ade audit ..kat bilik meeting 2 dikelilingi ngan glass..nak dijadikan cete..aku nk g toilet..tp ntah mcm mana..aku nmpk glass door 2 terbuka..then aku jalan laju..daaannng!!!! Melekat muke aku kat glass door 2..luckily x kena hidung mancung ku ;p..kalu x aku rase kompem patah hidung..kne kat mulut..then bibir pecah..gusi berdarah n gigi aku rase mcm nk tercabut!!! Sakit berdenyut2..darah meleleh2..siap lekat darah kat glass door 2..bibir aku bengkak sbelah..dpt bayangkn mcmane kuat aku langgar glass door 2?? Wuu..terpakse tahan sbb lpas 2 aku da la kne present audit 2..naseb bek mase kne 2 org2 Shell yg nk audit x smpai lg..;('..

And aku pon xsangke bibir aku mmbengkak dgn jayanya..smpai boss aku terkejut..soh g klinik..pas2 director aku dtg ngk pon terkejut..dan2 time 2 die trus msg bdk2 production utk tampal sticker kat glass door 2 spy kejadian mcm ni xjadi lg..da la audit shell 2 pasal safety..tp pg2 aku da accident..haha..smpai hari ni still x baik lg bibir aku..nk mkn pon payah..nak tepek gambo kat sini malu la aih..huhu..mcm ghope ape je bibir aku..laki aku dok ejek mcm bibir angelina jolie..huh!

3 comments:

  1. sewaktu mengandung dulu, berpuasa juga.... alhamdulillah, ok tak ada apa-apa... cuma kalau rasa tak sihat akan bukalah....

    ReplyDelete
  2. Memang tak larat kan mengandung time berpuasa. Nak buka puasa sayang pulak. Tapi kalau fikirkan tentang baby dalam perut takut pulak kalau jadi ape-ape kan. hehe
    salam ziarah dan salam lebaran.

    ReplyDelete
  3. sy pernah jg puasa ketika mngandung. mmg mabuk spnjg puasa, tp makan pon tak lalu jd sy teruskn puasa, ponteng 4 hari hihi

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)