Tuesday, January 12, 2016

Amran Fans VS BF mommies

Aiyo..skang kalu scroll new feed kat fb ngah kecoh isu selfie sambil breastfeed baby lpas amran wat status mengutuk ibu muda yg dok tayang gambo ngah bf baby..sampaikn ada yg wat report polis..

Pada pendapat aku la..apa yg amran tego 2 btol pasal x bg upload gambo ngah bf baby 2..cume ayat yg digunekan oleh amran 2 xseswai..pas2 ditambah plak ngah komen2 kasar n berbau lucah oleh fans die..haish..mcm org x skola pon ade aku rase..

Yg geng bf ni plak..lpas kne sembur ngan amran,masing2 dok meroyan..lg di uploadnye gambo ngah bf baby..pas2 bl kne sembur ngan amran..wat report polis..lawak pon ada..sendri wat hal..sendri malu..

Tp yg pelik..memule just kes upload gambo selfie..lpas 2 melarat pasal nursing in public (NIP) plak..pada aku,as long tutup aurat..xsalah nak NIP..kan boleh gune nursing cover..kalu anak ko jenis nak susu boleh tahan2 lg xpela..tp kalu jenis yg anak trus melalak mcm nak putus nyawa..da cari tempt yg tertutup x jumpe..terpakse gak la NIP..just make sure aurat terjaga..pada lelaki yg bernafsu buaya 2..toksah la pandang2..ko ingat ktrg ni suke2 ke nak tayang kat public!

Aku pon antara bf mummy yg tegar..nayli lu bf sampai umur 3y2m then stop aku trus pregnant..now continue bf baby nayla plak..mase nayli lu..bl aku g shopping,aku make sure da nyusukn die kenyang2 dlm kete..pas2 kalu die da tunjuk sign mcm nak nyusu masa aku ngah shopping,aku cpt2 cari nursing room sebelum die menjerit wat konsert..kalu x sempat..aku masuk je changing room..haha..sbb dulu aku xde nursing cover..choi btol..

Skang aku da stand by nursing cover da..sbb mls la nak terkejar2 cr tmpt sembunyi nak nyusukn baby..

To all bf mommies..toksah la upload gambo selfie sambil nyusu..pada kt yg pompuan ni mmg xde masalah bl ngknye..tp lelaki kat luar sana yg ngk 2 yg takut..mcm2 imaginasi dorang ..nauzubillah..sebagai peringatan kpd diri sendri gak..

1 comment:

  1. Setuju sangat... sebelum nak post apa2 gambar tu kenalah berhati2.. bila dah jadi macam ni...kita jadikan pengajaran untuk diri sendiri dan orang lain.

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)