Monday, January 25, 2016

Da tiba masa utk mencari anak susuàn

Seperti yg aku expect..stock ebm aku da xmuat nk ltk dlm deep freezer..aku smpi sumbat dlm peti ais bese tmpt mak aku ltk lauk..die da bising sbb pyh nak beli lauk xde tmpt nk ltk..so td abah aku keluar kn smule stock ebm n susun smule..so susu yg dlm peti ais ngam2 masuk dlm deep freezer..ngam2 ok..no more space...




Ni gambar b4 susun smule stock ebm 2..aku xleh follow cara susun yg mcm ramai cadangkan kat goggle..sbb x effective kat aku..kalu 1 plastic ltk 5 oz je,then leperkan..bape byk plastic aku nak gune..da la susu aku jenis byk..pokai beli storage bag je nanti..stock ebm aku up to 25/1/15 ada sebanyak 1700 oz..hari ke 50 kelahiran nayla..cuti aku berbaki lg 2 minggu..mana aku nk smpn susu2 baru dlm masa 2 minggu ni????skang sehari aku blh dpt 40-50 oz..aku akan pack dlm plastic 10 oz..so sehari akan ada 4 or 5 pack storage bag..kalu lg 2 minggu, stock aku akan bertmbh lebih kurang lg 600 oz jika aku anggap sehari dpt 40 oz..maksudnye total stock ebm aku ti akan ada lebih kurang 2300 oz ,250 pack..mmg da xde tmpt nk ltk..

Aku da try,xnk pam..tp xblh..mmbengkak kejap je..aku jenis lpas je nayla menyusu,trus bengkak..ritu aku biarkn saja x pam. Trus kne bengkak susu..hambek ko..sendri rasa azab..lambat lak 2 ketul 2 nk surit..puas aku tuam..da x berani x biar susu xpam dlm breast..stiap org lain..ade org jenis produce susu lmbt..aku mayb jenis cpt..

Alhamdulillah..kali ni susu aku lbh meriah dr dulu..n aku xde mkn ape2 suplemen..tp kalu terlalu byk smpi mmbazir pon xelok juge kn..mayb Allah bg rezeki lebih kat aku spy aku dpt bantu org lain yg sgt memerlukan..jd stelah berbincang ngan husband n mak aku..dorang soh cari anak susuan..ade org kat sremban ni ritu mncari stock ebm..tp laki aku x izinkn..die kata syaratnye mesti diberi kpd saudara mara sahaja..baiklah..aku baru nk contact kazen aku..die br lpas operate sbb ada nanah kat breast..da xleh bf anak..die pon bergantung stock ebm dr kakak ipar die..anak baru umur setahun..kalu die nk..bertambah la anak susuan aku..alhamdulillah..

1 comment:

  1. ya ampunnn...banyaknya susu..alhamdulillah rezeki baby
    ciklin ni baby dah masuk 3 bulan susu ngam2 je untuk pam hari ni esok pakai...
    sekali pam dapat 10oz eh..sgt kagum

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)