Thursday, January 28, 2016

Bile nikmat sihat ditarik

Assalamualaikum..aku skang warded lg kat KPJ SerembanšŸ˜¢ baru masuk tahun baru da kne ddk hospital lg..thn 2015 mmg da brape kali aku warded..ingat 2016 da xde lg..rupenye kena juga..Allah Ya Baari' ,yg maha mengatur segalanya..kt sebagai hamba haruslah redha..pasti ade hikmah disebalik ape yg berlaku..

23/1/16-Jumaat

Aku ngan adik aku plan baik punye nak g bercuti 1 famly g Melaka..so aku booking siap2 hotel thru Trivago..

23/1/16-Sabtu

Bgn pg bdn rase mcm xbape nak best..aku wat keje skit..kemas uma,basuh cloth diaper nayla..dlm kol 12 tghari g2 kpale aku rase berat n bdn mcm sakit2..aku bgtau mak aku yg nak rehat jap..rase xsedap bdn..dlm kol 1 aku bgn rase skt sgt2 bdn n kepala..bdn da panas gile..aku da menangis2 xtahan..otak ni yg aku pk..aku xblh sakit sbb esoknye aku nak g bercuti..kol 3 sakit lg trok..mak aku soh g klinik..aku xnk..sbb demam mesti doctor bg panadol je..aku kol mak bidan kata nak ngurut..aku xmampu nk berjln..kne papah..mkn pon laki aku suapkn..yg aku tau..nangis je..huhu..gembengkn..bl bidan urut, die kata aku kne bentan urat..2 yg bisa2 bdn..mlm tido without kipas..sbb bentan urat xleh berangin..kne stokin n pakai sweater

24/1/16 - Ahad

Aku still x sembuh..makanye aku x g la melaka..tukar plan..mak abah aku pon x g..sbb jaga aku n baby nayla..yg g laki aku,nayli,adik aku n tunang die..

25-26/1/16 - Isnin,Selasa

Demam on off..sendi2 sakit..muntah2..makan xlalu..

27/1/16 - Rabu

Still demam..da mule rase x sedap hati..laki aku pon demam gak..bdn die siap ade bintik2 merah..jd ktrg g klinik kesihatan nak check demam..kne amek darah..and result darah ktrg positive denggi...bukannye bentan spt yg aku pk!!!

Dr KK,kne masuk air..dorang hantar aku ke hospital tuanku jaafar naik ambulans..laki aku xkne..just kne follow up kk je amek drh..kne hntr kat emergency..dlm 2 kne masuk air lg..lpas 2 amek darah..platlet drop lg trus kne tahan..tp aku minta klua..sbb nk g private..gune insurans la kn..xpernah gune lg..xsanggup aku masuk ward biasa kat GH..walaupon aku blh masuk 1st class gune GL laki aku..takut ddk ward lama..kalu mengandung n bersalin lu ward baru..x takut..kol 12 tgh malam baru settle urusan check in aku kat KPJ

Ni paling kejap 5hari la aku kat cni..aku xblh jln byk..sbb aku cpt pitam..doktor risau sbb tekanan drh aku rendah sgt..kpale pon berpusing je..aku risau anak2 aku kat uma..sian nayla kecik2 da kne tinggal.. ni die minum ebm gune botol susu..melalak lalak mak aku kata..harap aku dpt cpt recover..nak blk..nak peluk cium nayli n nayla..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)