Friday, June 10, 2016

1st Ramadhan yg haru

Assalamualaikum..

haish, aku ni dr sehari ke sehari nk update blog..tp xdan je..hari ni dpt update sbb laptop aku de problem, hantar kat IT Department,biar depa selesaikan..jd boleh kejap berjimba2 kat opis..huhu..ni tumpang dekstop officemate..dia p bercuti kata japan..

hari ni da hari kelima kt berpuasa..tp aku nak throwback 1st day puasa aku sbg ibu anak 2..1st ramadahn yg sgt melesukan..haha..2minggu b4 ramadhan actually aku de wat pose ganti, aku hampir pitam n pengsan kat opis..haha..malas la nak cete lebih, kesimpulannye masa 2 aku rase tragis sgt..smpai xleh drive, kne tunggu waktu buka kat opis, muntah belahak lepas berbuka then,baru blh blk..sgt mencabar berpuasa sambil menyusu..kononnye la kn..lpas 2 trus aku xde pose lg sehingga kedatangan 1 ramadhan..

1st ramadhan aku sahur mcm2 spy aku kekal bertenaga, n spy supply susu aku x drop bile mengepam kat opis..3 sesi pam kat opis, lpas pam aku rase flat sgt..haha..tapi kali ni aku smpt balik uma, xde adegan nak pengsan kat opis ye..ye la, bln pose blk awal kn..ko 5 sharp trus blk umah..smpai uma kne la mengepam lg,sbb miss B dah bengkak..lpas pam mmg flat gile2..mase 2 kol 6..blk uma mak aku ngah masak..laki aku g bazar car kuih2..nayla plak ngah tido..selamat la,,blh rehat2 jap..naik bilik nak solat asar then tertido..haha..pas2 dgr laki aku panggil kata nayla da bgn..ngk muke nayla pon xde mood sbb penat sgt rasa..huihuihui..truk btol perangai..

lpas buke, ku gagahkan diri solat mahgrib n mengaji..nayla n nayli pon ade dlm bilik skali..nayli main, si nayla dok ngk..aku konon2 baring kat carpet sambil memerhati dorang main, laki aku siap2 nak g terawikh..tup2 aku tertido...

tetibe terjaga sbb nayla dtg baring kat badan..pehal aku rase basah2 ni?? huh..nayla kencing bocor da cloth diaper..salah position kot mase pakai CD ..hmm..ngk atas katil, laki aku pon tertido..haha..kemane terawikh nye..2 kompem nak baring jap sementara nak g surau, trus tertido..dlm lalok2, aku g gak bawa nayla g toilet then tukar pakai pampers je, malas nak trn bilik bwh bwh amek CD..baring smule..then tertido lg..masa ngah ttdo 2 rase mcm terdengar nayli kata "ibuu..adik berak.."..aku rasa mcm mimpi je 2..sambung je tido ngan anak2 bermain sendri..tibe2 kaki rase basah n melekit..weh trus aku terbgn..ngk2 ade sisa kumbahan nayla..wuuu..btol la , nayla berak!! bocor plak 2..;(..trus aku kejut laki aku minta tolong cucikn..da settlekn nayla,trus segar mata..ngk jam da kol 9.45 mlm..haha..turun bawah baru la mkn nasi..

aku mmg x berkesempatan lg g terawikh, so far wat kat umah, sbb sape nak jage anak2 kalu aku g..laki aku je la g..ni da masuk hari ke lima, da ok da xde letih2 badan mcm 1st day ritu..still mengepam mengikut waktu kalu kat opis, bile kat uma, mengepam mmg ke laut la,,sbb malas..hihi

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)