Wednesday, April 10, 2019

Novel by Farrah Izzlorna

Now keje aku marathon habiskan baca novel yg baru pinjam kat library.. Haha.. Sanggup ku korbankan waktu tidur...biasala mood manusia kan berubah ubah.. Ngah rajin nak baca buku ni.. Layankan.. Lepas ni bila ada interest lain, terkubur lak buku2 aku ti.. ;p

Dalam banyak novel yg aku baca, aku jumpe 2 novel yg sgt menarik..dan dua2 novel tu daripada penulis yg sama

Excellent! Tu yg aku nak cakap

Jalan cerita lain drp novel yg pernah aku baca..

1. Tajuk buku :Roof Top 



Roof Top ni cerita tntg seorang perempuan bernama Aya yg ada 'pendamping' bernama 'K' .. Roh yg keluar dr badan org koma..lama2 Aya ni jatuh cinta kat si K ni..byk plot cerita ni, menarik

Nmpk mcm klise je kn.. Tp try baca.. Kompem tak nak benti.. Aku baca 2 mlm sbb nak tau ending dia.. Best! Yg ni amcm drama korea yg aku pernah ngk dulu..huhu.. Bukan mcm cerita 'cinta biasa'.. Mula2 macam seram, yo la.. Hantu jadi pendamping follow Aya ke buku kehilir..tapi bila tau cerita pasal K tu, sedih rupanya..Cuma ending die tu tk seperti yg aku harapkan,,huhu..

2. Tajuk buku : Infiniti



Mengisahkan tentang seorang lelaki bernama Andrian yg terbuka hijab nya utk melihat benda ghaib .. Tetapi ibu nya telah menyembunyikan sesuatu, dan mengatakan Andrian hanya lah berhalunisasi dan mengalami gangguan jiwa

Sehinggalah pada satu hari, Anderia dibawa pulang ke kampung utk melawat neneknya yg sedang nazak.. Di sana, Andrian mengalami kemalangan dan koma.. Selama setahun dia koma, rohnya telah pergi ke tahun 1985,dimana telah merungkai segala sejarah tntg keluarganya

Novel ni serius best, ada seram, ada cinta.. Aku smpai terbawa dlm tidur.. Haha.. Over knnn.. Sebab mcm tak terfikir dekat akal.. Ala2 time traveller gitu

Hope lepas ni dapat baca buku yg best dan menarik jalan ceritanya.. Bosan la baca novel2 cintan je.. Dulu aku jarang baca novel bm sebab salu terbaca jalan cerita yg sama.. Bosan! Sebab tu dulu aku salu layan novel English, skang ni baru jumpe yg menarik, so kita layan novel melayu lak.. 

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)