Friday, August 31, 2012

Trio Fruit Crumble,Sup Tofu with Pumpkin & Brocolli & Sweet Potato Fries

Hari ni hari rajen aku..dr pg smpi la ni keje aku dok kat dapur je..eheh..msk tok nayli n msk tok laki aku..
rajennye la aku..haha

okey, hari ni breakfast nayli aku wat Trio Fruit Crumble..aku gune buah epal, dragon fruit & pear..just potong dadu then letak serbuk kayu manis skit..

epal,dragon fruit & pear

pas2 mskkn dlm remekin or bekas yg thn panas, sbb nk bakar dlm oven..then gaulkn 1 sudu organic rolled oat,2 sudu unsalted butter & 2 sudu tepung attar hingga menjadi crumble...tabur atas remekin..pas2 bakar dlm oven slame 30 minit, suhu 180 celcius..or sehingge nmpk keperangan..

pic after bakar dlm oven..

SIAP!!!!
yummeyh!!!sudah siap, then bley la mkn ngan yogurt..aku kongsi mkn ngan nayli..hee

...........................................

Lunch plak aku wat Sup Tofu,Labu n Brocolli..then mkn ngan barli..laju je nayli mkn..



siap utk di ngap!



Caranya: 

Tumis bawang merah & putih with olive oil, then mskkn stock ayam,pas2 mskkn labu, bile da agak2 empuk mskkn plak brocolli..last skali mskkn tofu n daun sup..

Barli plak aku rebus smpi kembang, aku xblend pn..skang aku mmg xde blend da mknn nayli, die da ade 2 btg gigi n die suke menngunyah, just kne observe je la takot tercekik..

............................................................

Snack petang plak aku wat Sweet Potato Fries

Sweet Potato Fries
gune 1 biji kledek, potong panjang2, then aku gaul ngan unsalted butter + serbuk kari skit..patutnye kne gaul ngan pure olive olive,tp aku xde plak pure olive oil, just ade extra virgin olive oil..then bakar dlm oven ngan suhu 180 celcius dlm 20minit..aku x wat rangup sgt, sbb gigi nayli xbyk lg, takot plak die tercekik..

hmmm..menu dinner aku blom wat lg, tp aku just nak wat couscous with baked pumpkin je kot..mls plak nk masak..penat da ni..huhu..

tgn pn da naek kecut..menu tok aku ngan laki aku mkn plak td aku wat daging msk sos tiram, ayam msk merah n cendawan goreng..menu simple je..gambo tarak..xsempat snap da kne baham..huhu

okeh, mau rehat..jap lg nak bw nayli jln2 g taman..burbye~





No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)