Thursday, September 27, 2012

ade quality control (QC) xb'byr di rumah

hee..kat umah aku da ade qc xbergaji..kekeke..sape lg??si nayli la..

lawak btol aku ngk prangai die..lpas mkn n da kenyang..time 2 play!!time 2 la die menjlnkn tugasnye..huhu..

1 umah die check..tingkat atas xla,xgeti nek tangge lg..aku dok perati je die hr ni..memule die merangkak g kat depan tangga;kat c2 ade stroller die..die check stroller,smpi tercabut stroller pad..pas2 g kat living room..dok dpn tv..pas2 tarik bakul tmpt letak cd2 die..bl da terabur,die berdiri plak kat almari tv..tepuk2 dekoder astro ..da bosan,g plak kat meja laptop..tepuk2..aduhai..da bosan dok kat dpn..g dapur plak..ngk2 ade org x dlm toilet..haha..tolak pintu toilet n jenguk2..ok xde org,g plak kat tmpt oven,buka katup oven plak..huh..

okey,lpas da bosan,g plak kat rak pinggan mangkuk..teraburkn besen2..tolak besen gune tgn 1 dapur..haha..berangan mcm tolak kereta kecik la 2..

da boring,tolak pintu bilik..jenguk ngk ade org dlm blk x..bl da puas hati xde org,g living room smule..maen mainan n teraburkn...

pengsan aku ngk..tiap hr mcm 2la..aku kemas depan,die sepahkn kat dpr..aku kemas dapur,die sepahkn depan plak..xgeti penat agaknye..

yg paling memeningkn kpale aku..die suke sgt msk toilet..da la tombol pintu 2 rosak..mmg snang la die nk msk..die suke maen air..hmm..bahaya tol..bl letak dln walker..die mnangis n jerit mcn org kne dera..mesti jiran ingat aku dera anak..

tau x,sejak msk 9bln ni..bl siang die xleh xnmpk muke aku..maksudnye kemane aku g,mmg die akan mengekor je..kalu aku masak,die xnk dok dpn..kalu geti dok diam men xpe..ni aku ngah msk,die berdiri kat kaki aku..aku takot kuali jatuh ke..nauzubillah..minta dijauhkn..

bl aku msk toilet..ni paling masalah..aku ttp pintu,die mnangis sakan kat dpn pintu nk ikut..adoi..smpikn bile aku nk g toilet,aku kne make sure die ngah tekun maen..n xprasan aku xde..da mcm pencuri ko tau..terjengket2 xnk bg die prasan..sabo je la..tp bl ade org laen kat uma..die x mcm 2..aku suspect die takot dok sorang2 la..haha..pnakot gak nayli ni..sbb aku ngan laki aku dok cr pebende la yg die takut..huhu..takot dok sorang rupenye..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)