Wednesday, September 12, 2012

campur campur

en3 hari xde tajuk sbb nk tulis mcm2

2,3 hari ni aku jd meroyan skit..asyik tensen sbb xdok duit sendri..kalu dulu xyah pk pn sbb mmg ade duit sendri dlm tgn..hmm..ape aku nk,or ape yg aku nk belikn tok mak abah laki n nayli aku blh belikn..

raya ni byk btol duit nk gune..mase bln pose roadtax kete laki aku mati,mase raye roadtax kete aku plak..hmm..ngan nak kne servis kete n tkr tayar b4 blk raya klantan ritu,duit travel blk klantan n johor lg..pergh,duit mmg mcm air..roadtax kete aku,aku sendri byr sbb mmg cian la nk minta laki aku,melepek kot pokai time raya ni..

bl da jd mcm ni br terfikir aku kne keje juge la lpas ni..if not,aku blh hidup biase2 je..;(
amatlah tidak sronok bl kt nk sesuatu,kne minta ngan laki..feelnye laen..

sudah masanye utk aku mule bekerja stelah 5bln berehat? sgt berat tok aku wat keputusan..

aku da bincang ngan husband,die bg keje tp area sremban gak..even gj rendah skit dr dulu pn xpe..ssh kalu nk travel kl..ngan kne jammed lg..

nayli plak????

berat rasenye nk tglkn nayli..mak aku da offer nak jage nayli,n die ddk ngan aku ..kalu blh after nayli 1yr br anta bbysitter..baru aku lega,kalu x,kompem aku xnk keje..

sbb terbesar aku nk keje smule???

aku kesian ngan mak abah aku..bl aku da xkeje,aku da xleh nk hulur duit kat dorang..walaupn abah aku ade pencen,xsame ngan duit yg anak bg..memandangkn aku anak 1st,adik aku sorang kat uitm n sorang lg nk amek spm..tetibe aku rase bersalah kat mak abah aku..penat dorang anta blaja dgn hrpn blh bantu dorang..husband aku ade gak bg duit kat dorang..tp aku nak bg duit titik peluh aku sendri..

ramai bg cdgn aku juz wat keje freelance je kat uma..wat part time taking off ke..isi tender ke..xnak la..leceh kot,kat uma nk kne jage nayli,msk lg..mmg xterbuat kot keje 2 ti..aku plak bkn leh wat keje time otak srabut..aku lg prefer keje kat opis..kalu kat uma,ntah2 br je buka drawing,nayli dtg koyakkn..xsanggup la..

ni aku da mule apply keje..hopefully maseh ade rezeki..tp aku bkn slamenye nk keje ngan org..sbb dlm mase yg same...ade la sumthing yg kami laki bini mau wat ..aku kne kje tok tmbh experience..dulu da penah keje ngan consultant,hope after dis blh la keje ngan contrctr or developer..lg mudah tok aku mengorak langkah..n cita2 aku tok jd register qs?..hehe..insyaallah..amin..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)