Monday, September 17, 2012

salmon potato pumpkin nuggets

hari ni tido lewat skit..td dlm kol 10pm lpas tido kn nayli..aku golek2 men tenet..buka la blog kak farah rahim..food4tots.blogspot.com..
terjumpe la resepi ni..ape lg..bahan mmg da ade dlm peti ais..heh..pelik laki aku,mlm2 bute dok tungtang kat dapur..siap sound 2.."buat kuih raye ke..raya kn da habes"..heh..men perli2 pulak..huhu

eksaited aku wat..b4 ni cdg nk wat homemade chicken nugget..tp ingredientnye ade telur plak..nayli da pass mkn telur kuning..putih blom lg..lpas2 ni la wat..xpn ti aku wat tok aku sendri mkn je..

okey..ni bhn2 nk wat salmon potato pumpkin nuggets..aku ade ubah2 skit..xikut sgt resepi asal..ibu kne kreatif ye kwn2..:)

bahan2:

1/2 cwn ikan salmon
1biji kentang sederhana besar
1/2 cwn labu
breadcrumb [roti wholemeal dibkr &blender hancur]
1/2 cwn tepung gandum
daun bwg [aku gune daun sup]

cara2:

rendam ikan salmon dlm susu fm/susu ibu utk hilangkn hanyir..rebus skejap dgn air susu..kmdn carik2 kn isi salmon

rebus kentang n steam labu hingge empuk..kmdn lenyek2kn n mskkn isi ikan..cmprkn daun bwg n tepung..
bentukkn kn la nugget 2 ye ..lpas 2 salut ngan breadcrumb..bakar dlm oven suhu 180 shg nugget keperangan..goreng pn blh juge..






aku da try goreng sketul td..sedap..aku smpn dln tupperware..sok nk wat tok breakfast nayli..bgn pg bkr dlm oven je..kalu goreng mcm berminyak skit..nugget ni thn 3-4hr ..

skang ni nayli da pandai pilih mknn..nk mkn yg sedap je..kalu aku wat bubur cmpk sayur xtumis..mmg lmbt la die mkn..nk slhkn sape? da ibunye yg ajar die mkn sedap..huhu..sedap ke aku msk???haha..perasaan btol!!

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)