Saturday, November 10, 2012

nayli da pandai berjalan

mesti korang sronok kn kalu anak da pandai jln..hee..nayli da blaja menapak mase die 9bln..die rajin berdiri then lpas kn tangan..pas2 die menapak 1,2 langkah then terjatuh..g2 je la kejenye..tp die rajen practice..

masuk 10 bln die da blh menapak smpi 6 langkah..n now da banyak langkah da =)

sronok btol ngk..bl blk keje je, nayli da tunggu kat dpn grill pintu..trus terpa aku 2..rindu sangat la 2..pas2 aku ltk die kat bwh, mule la  die tunjuk skill, jln terkedek kedek..sweeeet..huhu

mak aku kate, siang die asyik berlatih berjalan je..langsung x merangkak..hbis 1 rumah die pusing..yg paleng aku rase klako, die jln sambil jinjit barang kat tgn..kiri kanan tgn pegang benda..ri aku nmpk die terkedek2 sambil pgg bantal, kekadang jln sambil bawa tupperware g dapo la..huhu..habes uma dikemasnye..rajin bebenor..mak aku kate prangai nayli mase kecik sebijik mcm aku..rajen mengemas!! especially punggah baju...die mmg pantang nmpk org lipat kain..mmg slamat la die punggah..huhu



pas2 skang pantang dgr lagu..mmg die berjoget la..terhenjut2 kepala n badan..gambo ni die berdiri ngk babytv @ astro..ade lagu..die pon tepuk tgn skali..clap clap!!!

yg jd masalah skang, die x mau berjln kalu aku pakaikn sandle yg ade bunyi2 ..mesti die sebok nk buka kasut..die geram dgr bunyi 2 kot?? ai nayli, kalu x pakai kasut, mcm mane ibu nk lpas nayli jln kat luar ti..lega bl nayli da pandai jln..sbbnye, bl jln x bw stroller blh la pimpin die jln..xlarat nk dukung ..smangat bdn..da 9kilo lebih da..xlarat ibu..




ni gambo terbaru kami, hari ahad lpas, teman mak aku menghabiskn duit kat KK Home Deco Nilai..n ini gambo terakhir b4 rambut nayli kne potong ngan neneknye..:(
aish,,geram aku..blk keje smlm punye la aku terkejut sbb rambut dpn nayli da pendek!!
mmg aku menjerit la..mak aku ketawe je, die kate die rimas ngk rambut nayli kne mate..ish....
aku baru nk biar rambut nayli panjang, bln depan aku nk wat besday party nayli yg pertama..rambut da x comel plak..hope rambut nayli cepat tumbuh..xsempat nk snap gambo baru nayli, sbb smpi hr ni xleh trime akikat rambut nayli kne potong..huhu..bape kali aku bebel kat mak aku..mak aku dok ktawekn je bl aku emo pasal rambut nayli..owh mak...



No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)