Thursday, November 8, 2012

susu merudum

salam

haa..aku kan da lame x mengepam susu kn sejak benti keje lu, skang ni kne la mengepam smule..ti membengkak kalu xdikluarkn susu ni mase kat opis..tp hasil agak la menyedihkn..sob..sob..2 la, sape soh pmalas lg nak mengepam kn..tp aku xpenah rase putus asa utk terus mengepam n akan pastikan nayli dpt susu yg terbaik ni slame 2 thn..insyaallah..

b4 g keje, dlm kol 7 lebih aku akan pastikan nayli feeding lu, pas2 br aku g keje..pas2 dlm kol 10 lbh-11pg baru la aku nak mengepam..tp hasilnye skit je, dm 3oz je tok dua2 B..mayb blh byk lg, tp xlarat la nak tunggu lame2..heh..kalu kat uma blh la, ni opis kot..kang kantoi kn..

pas2 kol 3 lbh br pam lg..2 pn hasil dlm 4oz je..aku prasan la, susu aku ni kalu pam pn B x kosong, still rase berat, mcm tersumbat g2..kalu time nayli menyusu, aku wat tandem pumping, baru la hasil byk n B rase kosong..acane??

rase2 mcm mau amek supplement..tp....aku adalah insan yg mmg xsuke telan pil..huh..benci!! cukup la mase pregnant mcm2 pil kne telan..bl ingat blk, loya rase tekak..emm..b4 ni aku ade try amek meal shake..time berat bdn aku trn smpi 6 kilo lu..ok la..pg2 aku minum susu tmbh meal shake skali..baru la ade selera mkn n susu pon bertambah byk..tp suda habes..ingat mau tukar amek ESP plak la..byk testimoni kate ok..pas2 blh juge beri tenage kpd aku kn..

walaupn aku tau ade org yg menentang btol pasal pengambilan meal shake,esp n others supplement..pemakanan yg seimbang adalah yg palin bagus..tp la kn..kalu dok bzy je...ko ingat sempat ke nak amek mknn yg seimbang kn..kekadang breakfast pn x sempt, da terkejar g keje..mkn pn lunch aje..dats y la pd aku ptt kne amek supplement ni..if not, diri sendri yg akan collapse..mayb yg ade lebih mase 2 ok la kot..aku yg x keje b4 ni pon aku rase xde mase..huhu..2 yg trn berat smpi 6 kg 2..xsempat mkn jage anak..heehee..ALASAN!!

lpas ni aku da kne la wat power pumping..aku x risau sgt pasal stock, sbb stock ebm aku mmg byk lg..yg jadi mslh, nayli xnk minum..hari 2, 4 hari aku da keje, 4 hari gak die xnk menyusu waktu siang..naseb bek die x mragam..die juz byk mkn n minum air masak..bl bg botol, die rase skit, die campaknye..risau gak aku, pas2 aku g beli botol baru..jname MUM yg warne pink ade bunge2, baru die nk minum..haha..memilih!! b4 ni aku bg botol tommie tippe..die xsuke la..botol 2 kn gabak..aku pn x minat design g2..huhu..



No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)