Thursday, June 6, 2013

bak pulang ke rahmatullah

3 jun 2013,hari isnin yg lpas,lebih kurang jam 12 tgh hari,tok bak tlah mnghembuskn nafasnye yg terakhir..innalillahiwainnalillahirrajiun..

Umo bak kalu x silap aku 90+..tp ikut surat mati 91..ayah aku kate lebih..mase wat ic lu salah kot..da hampir 5thn bak terlantar sakit..memule lu die jatuh,pas2 mcm kne strok sbelah bdn..tp kjap je,lpas berubat n brurut, bdnnye da boleh gerak..tp xblh bgn..kne harapkn org jage die kalu die nk gerak..

Mlm ahad 2,adik abah kol bgtau soh abah blk,die kate keadaan bak da makin trok..mkn n minum da xlalu..so pg isnin 2,abah blk jb naik bas kol 9.45pg..

Dlm kol 10 pg,kazen aku kol bgtau pasal bak,die kate kali ni bak sakit mcm trok skit,die anta gambo bak kat aku..yg aku boleh ckp,kurusnye..kesian sgt..last aku jumpe bak,6 mei mase mengundi ritu..

Bak ddk kat kmpg melayu majidee,dulu mase aku pregnant 9 bln,aku duduk c2 sbb abah yg jage bak time 2..akukn pjj ngan laki aku..kbetulan lak bos aku nk jual rumah yg die bg ktrg duduk 2, ayah aku pujuk soh dok uma bak je..xyah ssh2 menyewa..

Dlm kol 11 lbh kazen aku msg bgtau dada bak mcm berombak..mase 2 yg ade kat uma mak andak n mak itam..tup2 da hmpir kol 12 kazen aku msg lg,die ckp ayah die soh die dtg uma bak cpt sbb bak da lain mcm..so aku pn trus kol abah tanye die da sampai mane,time 2 br lpas mlake..aku bgtau yg bak mcm da tenat,then aku kol mak aku plak nk bgtau keadaan bak..tup2 ade 2 waiting call, ngk name kazen aku n abah,aku angkat call dr kazen aku..dgr suare nangis2 bgtau bak da xde..abah pn xsempt jumpe bak..;(

Time 2 trus msg bos bgtau nk EL..trus shoot blk uma..tp laki aku plak blk lmbt sbb ade inspection..dlm kol 2 ptg gak la br gerak blk johor..

Alkisahnye,xsempat jumpe jenazah bak..sampai2 da kol 6 ptg..jenazah br je dikebumikn..emm..galad juge rase sbb x smpt ..;(

Semoga arwah bak tenang di sana..famly sume aku ngk tenang n redha atas pemergian bak..biarlah die pergi dr die terseksa menanggung sakit..5 thn bkn jangkamasa yg sekejap..yg pasti,Allah mahu menguji anak2 arwah..siapa yg menjage arwah dgn ikhlas,besar ganjarannya..subhanallah..



Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)