Tuesday, June 25, 2013

baru mrase pegi keje berhantar....

time cintan2 lu, b4 kawen..aku laki bini penah la berangan, nak cr tmpt keje dekat2, ti g keje laki aku hanta, blk die amek..berangan la kununnye..pas2 ti time pregnant snang la kn , aku xyah drive, sume laki aku wat la..katenye nak bg snang bini..perancangannye nak dok Johor la..mcm2 angan2 kami..

tp 2 la, kt ni hanye mampu merancang kan..lpas kawen,laki aku xdpt pn tukar Johor..time 2 die keje kat JPPH Klang..tup2 aku pregnant after 3months kawen..so, smakin berkobar2 la smangat nk ddk sama kn..tibe2 laki aku dpt interview naik pangkat..xlama lpas 2 Berjaya dinaikkn pangkat..bermakne laki aku akan ditukarkn ke negeri lain..mase 2 tiap hari la laki aku call HQ nak pastikn dpt tkr ke Johor..mase 2 plak jwtn laki aku mmg ade kekosongan kat JPPH Johor..tp apakan daya, kami masih tedak berjodoh utk ddk bersama..laki aku ditukarkan ke seremban..

aku masih lg meneruskan kehidupan bersendirian di Johor..degil masih xnk ikut laki pindah..hee..bkn xnk ikut, mase 2 x stabil lg, laki aku pn baru pindah sane, aku plak ngan pregnant, jd ayah aku bincang ngan laki aku, biar aku stay kat Johor smpai lpas bersalin..biar mak ayah aku dok ngk2kn aku..hmm..jdla kami weekend husband & wife..

sampai la aku lpas bersalin, n sampai nayli berusia 5 bln, baru la aku ikut laki aku pindah seremban..sadis x??hee..6 bln aku jd penganggur tegar..malas nak keje..sbbnye nk cr keje kat sremban gak, tp x dpt..akhirnye yg dpt la keje kat nilai..dan yg paling membenci kn!!!! aku kne travel!!! aish..xsuke!!! kne lalu tol bagai..tp demi mencari rezeki yg halal, aku tabahkan hati..kekeke..pg g keje kol 7.30 pg, blk sampai uma pon kol 7ptg da..2 pon kalu aku x blk lmbt...

n NOW...yg terbaru..laki aku dipinjamkn ke Kementerian Perumahan (KPKT) slame 2 thn, & ditempatkan di Majlis Perbandaran Nilai as Ketua Unit COB..yey!!! da dekat da tmpt keje kami..die da start keje smlm..n kami pegi keje skali..

da bertahun berangan nak g keje same2, baru skang menjadi kenyataan..so skang aku da terpakse g keje awal, sbb laki aku masuk keje kol 8 pg, aku kol 8.30,kol 7 pg da kne kluar umah..nayli pn x bgn lg..laki aku blk kol 5ptg, kau kol 6.15, so, kne la laki aku mnunggu..hee..yg penting aku da blh brehat, xpayah drive lg...suke2..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)