Monday, March 24, 2014

Melaram basikal baru..

Nayli da ade basikal mcm sister2 uols.. hehe
Basikal ni actually pttnye beli mase birthday nayli bln 12 ri 2..tp apakan daya..kami xsempt beli lg kununnye nk survey2 lu..lg pn mase birthday nayli laki aku kn kne denggi..

Yg nayli plak..mmg da byk kali ckp " ibu..i want bicycle"..byk kali tau..ngan laki aku die ckp..ngan ayah aku pn..sian die..ni la nasib kalu anak da pandai minta..huu..=_=..naseb baik la x memakse..kalu memakse kompem aku x beli..ngehe..

Ayah aku pn asyik ckp..tiap kali bw nayli g playground..die sebok nk g kat bdk2 yg ade basikal..luluh hati di ibu mendengar..hihi..drama btol ko ni fyza!

Tp hari jumaat b4 aku beli basikal ni..aku tanye die.."nayli want a bicycle?? Tau die jwb ape.."no..i want book"..aik da knape????aku tanye really?? Konfiden die jwb "yes!"..mcm bdk besar je gaya ckpnye kn..huhu..tp mmg wey..die ckp mcm bdk besar..kekadang aku lupe anak aku ni sbenanye baru 2thn 3 bln..

Buku da belambak nayli..x minta pn mmg ibu beli..huhu..so smlm aku kluar ngan abah aku g anta adik bongsu aku kat terminal one..nk naik bas blk johor..pas2 saje nyinggah ngk basikal. Bkn aku yg eksaited nk beli hokey!!! abah aku yg eksaited..b4 ni die da pegi survey2 da..da la taste yg mhl2..nak yg sporty..3ratus above yg die kenan..huh..

Yg aku beli ni xsampai la harge 2..sbb mak aku da pesan jgn beli mhl2..sbbnye...duit mak aku..huhu..jimat duit iols laki bini..

Lpas beli..smpai uma nayli ngah tido..kol 1 pm mase 2..so mmg leh wat surprise la kn..bdk kecik 2 mmg pandai buat muke terkejut..blakon mmg no 1..haha..aku letak basikal 2 dekat2 ngan pintu blk..die bgn tido nmpk basikal excited gile..bl dpt naik siap ckp "waaah..bestnye.."




Basikal ni ngam2 je ngan nayli..2 pn sbb aku da soh tokey kedai 2 trnkn seat 2..pandai kayuh da..ajar skali je..cume die x geti nk ddk kat seat sendri..trn sendri pandai..esok2 pandai la 2..




Siap mkn kropok ikan atas basikal..sister sgt la nayli ni..haha



Yg klako 2..siap bw bear ltk dlm bakul 2..haa..sweet la...

Mak aku dengki2 die ckp basikal ni bkn die punye..sumayya punye..*anak kazen aku*..tau ape reaction ni..mnangis baring kat lantai smbil ckp nayli punye!nayli punye!..syg sgt la 2 ngan basikal baru die 2..huhu..ye la kn.. Org da lame ngidam bk ada basikal..
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)