Sunday, August 24, 2014

Momok ikut nayli balik

Assalamualaikum..ni cete sabtu mlm..aku dpt invitation membe sekeje ade wat mkn2 kat bandar seri sendayan..rancang nak g ngan laki aku la kan..tp nye ptg 2 aku da berangin ngan laki aku..aku ajak laki aku keluar ptg 2..tp die terhegeh2,geram plak aku da lame mnunggu,skt hati punye pasal aku klua je ajak mak aku n bawa nayli..huhu

Aku blk uma kol 7mlm..time 2 laki aku xblk lg die g jumpe membe,die text aku tanye jd pegi x,aku reply, "kalu nak g,g,kalu xnk g,xpayah"..kate ngah skt hati kn..haruslah jwb dgn belagak..haha..die reply, "ok,x jd"

Aku sbenanye xdela beria nk g..tibe2 bl laki aku reply x jd..dtg plak idea jahat..aku trus wat decision nak pegi..xbgtau laki aku..pas2 aku pakse mak aku ikut..haha..mak aku xnk g memule,pas2 aku kate kalu xnk ikut xpe,aku g ngan nayli je..ayah aku bising..soh mak aku teman..actually aku sbenanye xpenah kluar berdua ngan nayli nek kete kalu g jauh2..stakat g uma maklong aku kat taman sbelah penah le..

Siap2 kol 8.30 aku gerak..n aku sbenanye xtau jalan..aku tau jln smpai seremban 2 je..pas2 waze je la kn..masuk bandar seremban..jammed x gerak..ade exciden rupenye..ceh..xkn xjd pegi..xblh2..sbb ego punye pasal..nak g gak..haha..teruk gile prangai..aku waze..follow je..tup2 rupenye die bawa aku lalu jln kmpung2..lalu mambau sana..aku pon x penah lalu c2..lalu kwsn kmpg n xde lampu jln..mak aku da bising2 bebel..jln gelap..pfftt..da smpai sendayan 1 lg hal..rupenye uma kwn aku 2 xleh cr gune waze sbb kwsn baru..terpusing2 then give up..nayli da cranky..so decide nk blk..da otw blk 2 baru jumpe..huh..g je la trus kn..

Then aku smpai uma da nk kol 11 mlm..blk ayah aku bgtau,laki aku tanye mane aku..huhu..die kate aku kate xjd g td..kalu tau aku g die blk awal..sbb aku mmg jarang g memane sorang..gadoh ke ape mesti laki aku yg hntr..tp kali ni saje je nk test g sendri..hambek kol..sesat mesat..dolat ngan laki..haha

Pas2 da kat kol 12..aku siap2 kn nayli,then ajak masuk bilik..aku cuci muke,kluar dr toilet aku dengar pintu bilik aku mcm ade org buka tibe2..nayli mase 2 ngah dok main trus lari naik atas katil..slubung ngan slimut..nayli ni mmg pnakut skit bile bunyi pintu..pas2 aku ngk pintu bilik aku renggang..xsilap aku mase aku masuk td aku da ttp bebetul..then aku ade nmpk mcm baju putih kat situ ngah ngintai..time 2 aku expect laki aku..sbb die salu wat g2 saje2 ngintai ape nayli wat..aku wat bodo je la kn..

Nayli still ttp muke kat slimut,sambil jenguk muke sikit2..aku tanye nape nayli? Die kate ade hantu..aku dok gelak je la sbb die mmg pnakut..aku tanye mcm mane muke hantu 2??nayli tunjuk la muke mcm menyeringai..pas2 aku tanye hantu yg nayli nmpk 2 ade darah x?rambut kembang2 x?pas2 aku siap wat bunyi mcm hantu ngilai..pas2 nayli blh plak ikut..tp tgn still pgg slimut kat muke..pas2 aku dgr mcm suare pelik kat pintu ..tp sumpah..aku mmg expect 2 laki or abah aku tau..susra 2 mcm ktawekn aku..

Aku dok relax dpn cermin ngah tepek cream mlm..nayli mcm ckp bisik2 kat aku..die ckp ade hantu smbil mate jeling kat pintu..hmm..pas2 aku trus la g kat pintu,aku nmpk mcm kelibat warne putih 2 lari..bl aku buka pintu mmg da xde org..aku da kompius,kalu abah aku mesti trn tangge dgr tapak kaki..kalu laki aku mesti die masuk bilik dpn akan bunyi pintu..

Tup2 aku dgr abah aku ngah buka pintu kat living room bwh..trus aku bawa nayli turun..nayli trus bgtau abah aku ,"atok..ade hantu kat atas..nayli nak tido bawah"..tp yg pelik xde plak riak takut kat muke die..xlame lpas 2 laki aku keluar dr blk kerja die..abah aku tanye la die ngintai kat pintu ke .die kate xde..n lg 1..abah aku pakai baju kuning,laki aku x pakai baju..adik aku mmg xde uma..so sape baju putih yg kat tepi pintu aku 2????

Naseb baik la die xkacau masuk bilik aku..sbb aku bl masuk bilik mmg trus turn on radio..buka ayat quran..mayb sbb 2 die dok donpn pintu je kot..

Si nayli mmg da ngantok..masuk bilik abah aku soh die bace ayat quran..agaknye sbb die pon mcm rase takut..die bace surah yg die da hafal..al fatihah,al ikhlas,al nas,al masad ..al kafirun aku bace skali ngan die sbb die xbape hafal..dlm takut tp lawak pon ade sbb bl abah aku kate kalu nmpk hantu kne bace ayat quran,sungguh2 die bace surah yg die hafal..pas2 trus die tetido..da lame lpas die tido aku angkat naik bilik smule..alhamdulillah smpai ke pg xde plak gangguan ape..aku tido mmg sentiasa on radio buka juz amma..

Esok pg aku kne bebel ngan mak..die kate len kali jgn bawa anak jln mlm lg..brani sgt nak jln sendri lalu kawasan kmpg plak 2..gelap2..hee..naseb bek x jadi pape..da la xbgtau laki nk g..mrajuk la konon kn..mak aku kate bende 2 ikut aku blk mlm td..issh..seram wey..naseb bek die x kacau..n naseb bek nayli pn x nangis..tp mlm ni aku ajak nayli naik td die mcm takut..die kate ade hantu..aku kate yg aku da halau da hantu 2..baru die brani nak naik....korang rase ape bende 2..aku dok pk2 smpi skang..nak tido ni..tp tringat2..sbb aku mmg pasti aku nmpk bende warne putih ngah ngintai di sebalik pintu yg renggang 2 ..hish..then die lari bile aku nak buka pintu..hmm

1 comment:

  1. Ishh ..seramnya, dahlah baca tgah 2 malam ni =-O .... nasib baik dia x kacau kan...

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)