Tuesday, August 26, 2014

Toothpick Sculptures,nayli and her ayah construction idea..

Hee..tajuk ntah hape2...kalu kat umah kn..sape yg lagi byk layan anak??korang ke laki korang??? Kalu korang yg sume kne handle..jgn bg muke sgt kat laki..hamboi2 die..goyang kaki..tang anak sume cmpak kat pompuan..hee...saje je..x sume laki mcm 2 kn..especially yg mmg laki bini keje,kne la ade toleransi kn..

Ramai org dok tanye aku byk btol mase leh wat activity ngan nayli..emmm..kne pandai bahagi mase la..aku wat gak keje uma,ngemas,basuh baju sume 2..lgon bkn aku sorang je layan nayli..kalu aku ade bende nak wat,laki aku la mainkn peranan..n ade sesetengah activity laki aku yg wat ngan nayli..like bende2 yg memerlukan imaginasi n creativity..aku failed sume 2..hihi..cth macm ni..



Nayli pon x hingin nak ajak aku men..sbb aku xde idea nak wat ape..laki aku je pandai..even men playdough pon aku x geti..haha..aku pandai cr idea ape nk wat..pas2 aku soh laki aku yg layan nayli kalu bab2 yg perlukan creativity ni..

Okeh..ni aku nk cete aktiviti yg nayli n laki aku wat ahad lpas..activity ni just gunekn toothpick (pencungkil gigi) and playdough..sebelum die wat ngan laki aku..aku try la men ngan die lu..gni la jadinye..mase ni laki aku kluar g kl..



Huhu..simple je..aku xgeti nk men ngan nayli..tunjuk skit2..nayli wat sendri..bl laki aku da blk..die smbung la wat ngan nayli..





Sape yg x penah tried toothpick sculptures dhn anak korang, jomlah try!
Simple n snang sgt nk watnye..sesuai utk main bersame famly..blh wat mcm2 idea..mak aku pon join wat skali..mak aku lagi kreatif tau..sbb mak aku lu kursus kat kraftangan mara lama..memule laki aku wat skit..pas2 nayli sambung..skang nayli kecik lg..die byk follow je ape laki aku wat...





Wat simple2 je..sbg permulaan..hee



Siap wat animal..ape namenye pon aku xtau..aku ade dgr laki aku bgtau nayli..lupe da..time ni nayli da brangan sendri da..bg animal die mkn la..ade ke die siap ajak animal ni g market la..ckp sorang2..haha

Ada mcm2 lg construction idea guna kn toothpicks ni..ti aku nk cr idea yg best skit..nak wat ngan nayli..asyik ayahnye je kn..hee..maknye pon sebok nk main mcm budak kecik..;p

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)