Wednesday, July 29, 2015

DIY Popsicles Puzzle Ideas

Hallu everybody..Aku da dpt balik ilham nak wat activity ngan nayli ..hee..yela, b4 ni melepek morning sickness, then bln pose, x bape dan sgt la nak melayan si nayli..cian die..pandai2 la die wat activity die sendri kat umah..skang aku da pregnant 5m+..da bertambah tenaga..walaupon asyik mengah2..yola, perut maken nak mmbesar (walaupon org dok kate perut aku kecik je), baby dlm perut pon da x geti dok diam, asyik pusing2 je..;p..mana tak nye, mak nye kuat mkn..last week check up naik 2.50kg..da kne warning da..hee..aku pon x paham, nape bulan pose boleh naik byk g2..result minum air gula ok je, 5.2..

Aku cuti raya lama ritu, dari 15/7 ..nek keje smule 27/7..so, byk la bende leh wat ngan nayli selain g beraya..kat uma ada byk popsicle stick 2..da lama sgt da beli..masa nayli kecik2 lu salu wat activity gune 2..pas2 da lama terbiar xde wat ape pon..kononnye nye nak nunggu adik nayli ni kluar la ti wat tok adik plak..haha..lama benor la kn..so, aku watkn la puzzle utk nayli..

byk sgt idea nak wat craft gune popsicle 2, tp aku nak yg simple je, ade yg terlebih rajen siap lukis and colour sendri kat popsicle 2..tp aku nan hado la rajin sgt kn..aku just print kat kertas, then tampal la kat popsicle 2..

ni antara photo yg aku tampal kat popsicle 2..




cara nak wat mudah je..memule printkn gambar yg nak dijadikan puzzle, mcm nayli die request  nak gambar die, dora, doraemon and little pony..tp yg little pony aku x snap plak gambarnye..ni aku wat depan nayli la..die nolong, nolong kacau n nolong tmbh stress sbb nk tolong gunting la, tampal la..aish..aku bg die tolong print je..ti x comey hasilnye..haha..pas2 aku tampal 1 pc popsicle kat kertas, then gunting, pas2 tampal lg popsicle, gunting dan seterusnye smpai siap..jgn plak trus tampal sume popsicle atas gambo 2,,ti acane ko nak potong die utk jadi puzzle kn..mcm payah lak ti..

lpas 2 soh la anak susun puzzle 2, kalu nak lg mudah, print kn gambo 2 kat kertas, so, mase anak susun puzzle, die ade rujukan..sambil duduk2 layan tv 2, aku soh nayli susun puzzle ni..dpt juge pekdah dr nyebok nk ngk tv ngan maknye skali kn.,;p..time raya kn byk cete best, melekat aku dpn tv..huhu..mudah je kn..ada byk lg ideas yg awesome boleh korang google..pakcik google baik hati, die tunjuk je sume ti..haha

2 hari b4 raya aku da cuti da, org dok gagah kemas uma, wat kuih, wat persediaan raya, paling x ngah gagah hadap jammed nak blk kampung, aku plak gagah preparekn activity nayli spanjang cuti 2..huhu

ni buktinye..bersepah2 aku wat keje lpas sahur hari terakhir nak raya 2..depan katil pon blh je wat keje..huhu..k bye!










No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)