Wednesday, July 29, 2015

Jenuh bile xde air kat opis!!!

korang pernah mengalami  x..xde short notice, tetibe kat opis xde air langsung..haish..salu nye kat opis aku ni, kalu xde air, mmg TNB da bg notice awal, then aunty cleaner akan tadah siap2 la air utk kegunaan ktrg..tp pagi ni, aku smpai2 officemate aku kate xde air..eh pelik aku, xde notice pon..rupenye main pipe pecah..kena langgar ke ape x tau la..adeh..di kala pregnant ni, paham2 je la, mmg rajen g toilet kn..

kalu stakat nak buang air kecik 2 xde masalah sgt, gune je air mineral kn..tp nye bl nak buang air besar?? cukup ke air mineral 2, nak flush toilet lg..yekkkk...aku mmg da risau pagi td, sbb aku lpas telan VCO, kompem akan mmbuang punye..doa punye doa spy perut aku baik2 saje..huhu..time lunch, aku ikut officemate blk umah die, tapau mknn, ngan harapan perut akan memulas kat c2..haha..tp nan hado nye..aku plak jenis geti plak mkn skit2..dr pagi dok mkn rambutan, manggis, buah mata kucing la..mmg naya je kn..

1.30pm da blk opis smule, pas2 dgr dak2 ni cete kat main building depan ade air, dorang tarik air mana ntah..aku kn keje ngan manufacturer Shell, so kwsn sgt besar la,main building kat depan, then blakang ni ade 4 factory..opis aku kat factory depan skali..tp nak menapak ke main building kat depan 2 hazab la juge..tp 2 la rutin tiap hari sbb surau kat sane..mmg selim aku..tp bl time pregnant ni nak menapak, lenguh pinggang wey..so, settle 1 masalah nak solat sbb ade air, tp kat building dpn 2 je yg ade air, sume org mmg tuju ke c2..hmm..penuh la wey..air pon xbape nak bersih, macam kuning2 g2..dlm kol 2lebih baru aku g solat, 2 pon berjalan ngan sgt laju sbb perut da memulas..grr...ddk dlm toilet pon x snang ati, sbb ramai org tunggu turn sbb toilet kat surau 1 je leh gune..1 lg under maintenance..huh! sbenanye main building ni 3 tingkat, tp aku pon xpernah g toilet kat level len..huhu..

pas2 kn dlm kol 5.30pm, tetibe perut aku wat hal lg wey...wargh..da la jauh nk menapak, baru cadang nak solat asar time blk ti je..;('..terpakse aku berjalan ngan lajunye ke building dpn..argh..benci tau..kne tunggu turn lg..pas2 dpt email dr HR Department kata contractor akan dtg btolkn pipe 2 esok pg..esok wey!! 2 pon ntah siap ke idak..menci!! bertabah la esok..kalu x siap gak, air dlm tangki kat main building pon abes, mmg xtau la nk ckp ape..xnk mkn buah esok..aku ni jenis lpas mkn buah mmg lawas sesangat la kan..isk,,isk..ok da, sesi meluahkn perasaan.da kol 6.15pm da..nak blk..jap lg my husband n nayli sampai..daaa

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)