Thursday, March 28, 2019

Kembara Guangzhou-Shenzhen: Day 2 - Window of the World

Boleh baca entry sebelum ni di SINI

Hari ke dua di Shenzhen

Kami meneruskan kembara ke Window of the World!!! Yay..tempat yg dinanti utk pergi..aku mmg suke tentang sejarah dunia..nak pi round the world belum ada rezeki lagi, dapat pi Window of the World Shenzhen ni pon da cukup puas hati la..:p

Kami naik train dr Shaibu Station ke Window of World, Exit J



bagi yang suka bergambar, mmg ni la tempatnya..laki aku sampai letih sbb aku asyik ajak bergambar..haha..

dah datang jauh2, kena la ambil gambar byk2 kn..;P

Sebelum masuk, beli tiket dulu yo! Harga tiket, 220 yuan/person , lebih kurang RM 134



ini dia map dalam WOW ni..luas kawasannya! lenguh la kaki kami melangkah..haha..


Taj Mahal!


tak ingat nama bangunan ni ;P


Cube teka nama waterfall ni??? 


Eiffel Im in Love yo!



kalau pegi bawa anak2 mesti best..tp apakan daya..mak aku tak bg bawa nayli dan nayla..kecik lagi katanya..mak aku tak percaya kami pergi anak beranak..haha..

bagi sesiapa yg nak pergi melawat Window of the World, make sure korang bawa bekal siap2 ye..dlm ni takde kedai makanan halal..aku bawa nasi goreng instant, tp dah tengahari, basi dah wey nasi tu..

mujur kami ada bawa maggie, pi la minta air panas kat stall yg ada dlm tu..boleh la buat alas perut daripada kelaparan..

nak habiskan pusing WOW, perlu seharian gak..aku masuk kol 9 pagi, habes round dlm kol 3 ptg..kalau korang nak stay smpai malam pon blh, dtg lewat sikit..malam lagi cantik..ada lampu2..

bersambung..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)