Monday, November 21, 2011

Tabung Baby?

Bile aku terbace entry vanillapink3113.blogspot.com tentang tabung baby, br aku terpikir..

nape aku x wat tabung tok baby ek??

actually aku n husband ade wat simpanan skit2..kami kumpul duit $50 yg ade lmbg bunga raya...


ni la duitnye..nmpk 2 lmbg 50thn malaysia merdeka..

kami da simpan hampir beribu juge la..xperlu la aku nyatakan brape jumlahnye..tp lbh >$1000 la..

duit ni nak gune bile time terdesak..duit ni aku letak dlm album je..mcm koleksi..x msk kn dlm bank pon..

sbb kalu mskkn dlm bank, burn la lmbg 50thn 2 kn..ni sume idea suami aku la...

duit syiling pon aku ade gak kumpul..maybe lpas ni aku beli tabung khas tok baby, letak duit syiling 2 n letak

yg org baby tok baby aku ti..

besenye org kn salu bg duit tok baby baru lahir kn..bukan la mahu meminta, tp aku rase 2 da mcm trend, kalu org x bg hadiah, mesti org akan bg duit..

aku nak wat persediaan kewangan tok anak aku, yela, mane tau kalu umur kami suami isteri x panjang, sape nak bg duit kat anak aku..

xpon, maybe duit 2 blh digunakan tok menampung pembelajaran anak aku nanti..

kt da x blg bergantung pada duit kerajaan je..dulu time aku blaja, masih ade PTPTN, bl time anak aku ti,,maybe da xde..

lagipun aku xnak anak aku terbeban dgn hutang2 mcm aku..diploma n degree pinjaman aku mencecah $33,000.00...itu x termasuk lg kos pentadbiran..mmg pokai..nak bayar tiap2 bln pn kekadang sangkut..

ni aku ngah pk nak beli ke nak wat je tabung tok baby..kalu nak jimat, buat je la kan..fungsinye same gak..

hee..da x sabo plak nak DIY tabung tok my baby..

skang ni aku ngah tunggu mase je nak deliver baby...x sabo nak jumpe my little junior..ibu luv u sayang.. 





FyZA~

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)