Tuesday, August 27, 2013

Die pon nak bace buku cete gak...

Smlm blk keje da kat kol 8mlm..xblk saing ngan laki aku..die blk awal ngan kwn die..smpai umah da super duper tired..letih bangat..blk ngk nayli ngah men ipad..ayah die la 2 bg,grrr..sbb die nk mandi, bg anak layan diri sendri plak..aish...

lpas 2 aku siap2, lpas mkn..biarkn je si ayah mlayan si anak..mls nak amek port...bdn letih sgt..nayli ngan ayahnye dok main lego..mcm2 bentuk aku ngk dorang buat..klako je..pas2 dgr si nayli melekek leke ktawe..ape ntah yg lawaknye...

tibe2 nayli dok panggil2 la aku..ajak join same..kesian plak..die ngah hepi kn..then aku take over plak main ngan nayli..tp mls la aku nak main lego 2, x mencbar langsung..huhu

ckp ngan nayli, "jom ibu bacekn buku cete"..aku pon bacekn la buku cete 2 ngan bersungguh2..mmg aku bersungguh2, ngan wat suare n mimic muke skali..yela, nak bg nayli interest kn..wah..sy berjaye!!! nayli langsung x berganjak..kalu x, baru bace 2 mukesurat, die da boo layan..buku ni cete pasal shape..lpas aku da sudahkn bace..nayli amek buku 2, then ddk sendri, die bace balik buku 2, tp dlm bahasa die la, aku pon x paham..siap buat mimic muke kali tau...haha..comey je..





nayli mmg salu je amek buku, pas2 bace dlm bahase german die 2..haha..skang da ade 1 lg hobi da..

nayli da pandai menconteng!!!!! da x leh bg die die nmpak pen or pencil..abes la die menconteng..hari 2 aku blk uma, ngk dinding ade contengan si nayli..mmg aku bebel2 la..tp aku x sempat snap gambo..aku naik bilik mandi, trn contengan 2 da xde..ayah aku da padam..naseb bek gune pensil..kalu x??? jenuh nak mengecat plak..

mlm td lpas bacekn buku cete, aku nak ajar die membace..skali...kat buku 2 ape yg ade????


smlm rasenye xde pon contengan 2..siang 2 la kot die wat keje..ngk la rupe buku die..buruk da..siap ade koyak2..2 pon ade byk mukesurat yg koyak, aku da soletape kn..rajen benor blajo kn..haha..

xkisah la..sbb buku ni buku yg paling die rajen buka, 2 yg hancur 2..mak aku kate, kalu waktu siang, die sendri amek buku ni kat rak, pas2 tunjuk kat mak aku, soh ajar..buku al-furqan pon same, tp x seteruk buku bacalah anakku ni la..no worry nayli..ibu x marah..as long awk nak buka buku ok la kn...


No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)