Thursday, April 19, 2012

Mertua VS Menantu

Bagi pasangan yg da berkahwin, mesti sume ade mak n ayah mertua kn??Melainkan mak & pak mertue korang 2 da meninggal la..kompem2 xde..

Mesti banyak cerita berkaitan dgn mertua ni kn..ade menantu yg jadi menantu kesayangan, ade plak yg bkn menantu pilihan, ade plak menantu yg mcm hantu..huhu

Bile aku ngk dlm drama , ade mak mertue yg x suke ngan menantunye sanggup wat mcm2 spy menantu 2 pressure n anak nye ceraikan bini die..Zaman skang pon aku percaya ade lagi perangan kuno 2..bengong btol la mertue yg mcm 2..cehh, aku plak yg emo bile ngk drama mcm 2..

Aku nk crite skit pengalaman aku, aku da kawen slame 1 thn 5 bln, n aku sbenanye xde pengalamn pn bersama mertue..aku x tau prangai mak mertue aku mcm mane, die suke ape ke, die suke x ngan prangai aku..sume 2 aku x tau..

Actually, husband aku ni anak yatim, da xde ayah, tgl mak die je..slame kami da kawen ni aku cume pernah jumpe mak mertue aku 4x je..cube ko bygkn, da sthn lebih kawen, n anak pon da ade sorang, br 4x je jumperr???

*1st time jumpe time aku ikut  husband aku blk klantan,bln 2-2010 mase ni kapel lagi..time 2 aku xtido uma husband     aku, ye la, blom kawen, x manis la kn..aku tido hotel..

*2nd time, bln 5-2010 time ktrg tunang..mak mertue aku sarung kn cincin..

*3rd time, bln 11-2010, time kami kawen..

*last time, bln 3-2011 time menyambut menantu kat klantan..

Lpas 2, until now aku xpenah jumpe mak mertue aku lg..aku xde blk klantan..aku x blk bkn sbb aku xsuke mertue aku or ade mslh ngan mertue..tp aku ade reason nape aku x blk klntn yer..

Actually lpas kenduri smbt menantu bln 3, bln 4 aku pregnant..ikut perancangan asal aku akan blk klantan time raya aidilfitri..tp disbbkn pregnant, time 2 da 6 bln, aku x blk la..yer la, jauh kot perjalanan..x slese..da la anak 1st, takot aku kalu jd pape dlm perjalanan..perut crame ke..

So, raya aidilfitri n raya haji aku braye di johor je..mayb mak mertue aku kecik hati, tp nk wat cane, husband aku pon kate xyh blk..xnk amek risiko..sbb aku xbese jln jauh, dulu aku g klantan, blk aku kne demam trok..ni lg la time pregnant..takot la...

skang aku da 4 bln bersalin, mak mertue aku blm dpt lg jenguk nayli..husband aku x dan nak g amek mak mertue aku, pas2 nak anta smule ke klantan..penat..ngan byk keje n byk duit nak gune..cian gak mak mertue aku..tp nk wat cane, die x geti nek bas sendri, if not snang kn...

lg pon aku n husband dok asing, die kat sremban, die nak blk jb pn sminggu skali je..kadang2 2 minggu skali..mane lg nak blk klantan..mmg xsempat..len la kalu ade cuti panjang..

thn ni husband aku da warning, raya kat klantan..no more reason lg..hee..
tp aku ade reason lg ni, cane nk jln jauh bw bby..x mragam ke, aku ngk nayli ni jenis xblh x slese..letih la aku  nak mlayan ti..mak aku soh aku nek flight je ti blk raya, husband aku bior die nek kete bw brg2 ktrg..=_=

wargh, thn ni braye kat uma mertue, 1st time..mcm mane la suasane braya tanpe family sendri..=(
hopefully sumenye ok..kalu x ok, blh x aku larik blk jb???hehe

kompem2 kne halau ngan mak aku,,JGN WAT PASAL!!!

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)