Thursday, April 5, 2012

Stock EBM..

hari ni aku rajen plak nak update stock EBM aku..

stock EBM up to date skang da ade 943 oz...hari ni usia nayli 3 bln 2 minggu..aku da berjaye kumpul sebanyak ni..=_= byk x?? hee..

stock bln 1 da abes gune, skang ngah gune stock bln 2..mlm td gune yg bertarikh 17/2/2012..

aku da start kumpul stock sejak hari ke-2 bersalin..tp time 2, susu yg aku perah aku bagi nayli minum gune botol..sbb susu2 awal kn ade kolestrum,..jd aku x bekukn..lg pon aku kn 2x kne thn wad pasal darah beku dlm rahim..terpakse la perah susu je time 2 tok bg nayli minum..

mase mengandung lg aku mmg da planning tok breastfeed slagi mampu..no susu formula!!

kat opis aku akan pam susu 3x sehari..hasilnye x menentu,,kadang2 byk, kdg2 skit..tp aku xpenah x pam..
ingat, kalu nak susu badan byk, kne rajen pam every 3 hours..

bile kat umah pon aku akan wat bende yg same, n every time nayli menyusu, aku akan wat tandem pumping..
time ni kt akan dpt susu yg byk bcoz sbelah breast baby isap, so sbelah lg kt pump, flow susu yg kluar laju n byk..,aku suke sgt..=)..aku akan dpt hampir 10 oz utk sbelah breast..maka, bertambah la stock EBM aku..hee

skang ngah pening sbb nak bw stock susu ni pindah ke sremban..sbb hujung bln ni aku akan berpindah ke sremban ikut husband..aku ngah cr info tok bw susu travel..sbb to make sure susu 2 x cair mase travel..

tiap hr aku berdoa agar diberi kesempatan utk menyusukan nayli sehingga umur 2 thn..=) Chaiyok2!!


buktinye, ce ngk gambo kat atas 2..betapa tembamnye nayli berkat penangan susu ibu.
*nayli yg berbaju kuning ye..*yg pipi kembung n peha mcm ayam kfc 2..huhu..bkn aku yg ckp tau..

anak kazen aku yg ckp..die kate, aunty, baby nayli ni mcm ayam KFC la..haha..bley plak eh..

sbelah nayli 2 anak kazen aku gak, name die Qhalis Nur Sumaiyah..baru sbulan lebey..ibu die pon ngah berusaha menyusukn spy blh jd bam2 mcm nayli..hee..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)