Thursday, June 14, 2012

Over supply susu EBM!!


pg td aku tinjau2 la my deep freezer..dp ni aku mmg juz letak stock ebm je..

hmm..da 3/4 full..2 stock yg ade kat cni je..x amek kire lg stock aku yg kat johor,uma mak n kat uma nenek aku..eh ade lg,uma maklong ku..hambek ko..

yg kat uma mak penuh freezer da,uma nenek aku half of her freezer,uma maklong ku ade lbh kurang 40oz..totalkn ade lebey kurang 2000 oz..

masyaallah..byk ko tau x..aku da naek pening ni..stock bln 2 ritu pn x abes lg..ni tmbh lg stock baru..

aku bkn nk berlagak apatah lg riak dgn stock ebm yg byk ni..aku hanye bersyukur dgn kurniaan yg di beri..mudah2an aku berjaye menyusukn nayli hingga umur 2thn..

dr lpas bersalin susu aku mmg byk..kalu sbulan aku blh kumpul hmpr 700oz..ritu aku urut 1 bdn,tukang urut 2 tanye susu aku byk eh..aku senyum je..die kate anak aku da 6 bln,tp susu still byk..

n aku xde amek supplement penambah susu pn..vitamin pn aku xde mkn..cume baru2 ni aku amek meal shakes shaklee..sbb salu letih2 n berat aku trn..bygkn skang berat aku 49kg dr 55kg tau..penangan fully bf..

kalu ikutkn aku xsuke kurus..aku da mkn byk da,tp berat ttp xmau naek,mayb sume zat aku da kne amek ngan nayli..

aku mmg menyokong sepenuhnye bf ni..buktinye ngk anak aku..betape debabnye die..org ngk pn geram tau..;) gambo kat atas skali tau..aku post gune blogger android.. pic blh ltk kat atas je..xbest tol..to nk wat cane..update gune hp je kn...

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

  1. peerrggghhhhh...2000oz..!!!! banyak nyer susu u..siyes sangt dengki nih..huhu...i buat gak stock hari2 sejak pantang..tapi tak ar dapat sebanyak tu...mase cecah 500oz sebelum masuk kerje lepas pantang 2 bulan pon dah rase besh giler..hahaha..eeerrr...tetibe down..oohhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh2..jgn down..500oz 2 pn byk ape..janji cukup tok supply pd bby kn..stock i ni jd byk sbb msk bulan ni da kat 2bln xkeje..pas2 bl nyusu wat tandem pumping..2 yg jd brtmbh byk..pas2 stock 2 xdigunakn..

      Delete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)