Saturday, June 30, 2012

solid food for nayli..

hye mommies!!!

actually aku da start bg nayli solid food time die 5months++..

nape aku bg time 5mths++?nape x tunggu 6 months?

my answer is sukati aku la,anak aku..hee. ;p
kerek btol jawpn aku..huhu..

antara sbb2nye nayli asyik nk menyusu je..kalu kol 10mlm-6pg smpi 5x die mau nyusu..nyusu bkn kejap2,lame lak 2..mcm lapo bebeno la kn..mak aku asyik soh bg mkn je.."die lapo 2"..

time 2 konon2 aku jwb la,mane bley,kne tunggu 6 bln la..huhu

tp last2 aku sendri yg gatai tgn mau bg nayli mkn..sbb bl time aku mkn,die nk rampas mknn aku..kesian plak..

aku dok menggoggle la pasal solid food 4 bby..die ade bgtau tanda2 bby yg da bley mkn..n nayli pass..hee..sume tanda 2 ade pd nayli..

1st solid food,aku bg puree pisang..kemain suke anak dara ku sorang ni..



nyum2..sedap..

skang da byk gak puree yg aku try..
carrot,pear,apple,sweet potato,pumpkin,carrot+apple..

sometime aku cmprkn with rice cereal or barley cereal..laju je die makan..




ngk..excitedkn nayli..abes comot2..

xsabo nk tunggu 7bln..coz byk lg resepi yg blh try..skang aku blom start bagi protein lg..

sejak nayli da start mkn ni,rajen btol aku usha2 web2 yg ade resepi 4 baby..coz kbe pelbagaikn mknn die..kalu x nanti bby cepat bosan..

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)