Tuesday, July 30, 2013

brake the rule

Ahad lpas aku g berbuka puase kat Nilai Spring Golf Resort..laki aku dpt voucher utk 3 org..so aku bw mak aku skali..nayli x terkecuali ye..FOC je pn bdk kecik 2..

1st time bw nayli g majlis berbuke puase,ritu majlis buke opis aku kat Hotel Nilai aku g alone je..nak dijadikn cete..ya ampunnnn...x hingin lg aku bw si nayli ni..gggrrrr..sngat la menguji kesabaran..rase mcm nk kukutil aje..

Sampai2 die da excited da..nayli mmg xleh ngk ramai org..die jd over excited..memule ddk diam je..aku bg mkn nasi himpit..tp tgn da xgeti diam wat main sudu atas meje..die nak minta lepas..nak berjalan sendri..org sebok nk mkn,die sebok nak berlari..

Oleh krane aku xpose time 2..bendera merah yer! Aku la yg kne menjage nayli..bg peluang kat laki aku menikmati mknn..terpakse la dukung nayli..bw g ngk mknn yg ade..sampai kat tempat kek,tau ape die wat??? Die dok menyanyi.."happy besday to you..."ulang2 byk kali..suare kuat lak 2..gggrrr..pas2 minta lpas..bl da lpas,laju je berlari..aish anak..mmg org dok perhati la aku asyik mengejo anak..stress mak tau!!! Haha..

Pas2 aku dok teman mak aku solat..lpas 2 usha2 mknn yg ade..nmpk ade org amek ais krim..haa...nayli da menjerit.." nak ais krim! Nak aiskrim!" walaupn die xpenah mkn,tp knal pulak ais krim yek..aku soh je mak aku amek skit..g kat meje,aku dudukkn die..bg sudu..pergh!!!








Trus ddk diam mkn ais krim!!!! Xde rupe mcm org 1st time..aish..ibu sendri da brake the rule..dulu kn aku penah kate xkn bg mkn bkn2,gula garam bagai slagi nayli x 2 thn..xde makne..die da nak..lg 4 bln stengah je nak 2 thn..da pandai nk minta mkn sedap!!!!

Actually laki aku xbg..time nayli mkn 2 laki aku sampai..terkejut berok la die.."aik..nayli mkn aiskrim?!!" aku wat muke x bsalah je.."da die yg jerit nak..ni je cara yg boleh wat die ddk diam" ..haha..pas2 bl aku da x bg die mkn..die trn dr krusi g sambung lari cr kwn..grrr...










Nampak motor..sebok nak naik.."nak moto!nak moto!..layan kn je la..

Nayli skang mmg suke bkawan..pantang nmpk bdk sebaya..xde hrpn la ko nak pgg die,die berlari nk g kat kwn die..pas2 ktawe mengekek..sronok sgt la 2...mak aku kate nayli nk berkawan..soh hntr g playgroup..da lame nayli x pegi..lpas raye la..kalu bln pose ni blh hilang tnage aku..g playgroup besenye ngan mak2 skali kne join wat aktiviti..xsanggup..

Yg pasal brake the rule 2 xpe kot...da beso kn nayli kn??? Huhu..salu org mcm pelik je bl aku xbg nayli mkn mcm2..aku jwb je ni sume utk kesihatan..ala anak aku..sukahati la kn..ngeh ngeh..

Kesimpulan yg dpt dibuat..aku xdpt mkn ngan tenang..rugi2..voucher $60 ,aku mkn $10 je..selebihnye dok mengejar nayli je..sob sob..tp xpe..esok aku ngan husband aku dpt undangan lg berbuka puase kat Nilai Spring 2..kali ni xbw nayli da..;p..
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)