Wednesday, July 3, 2013

da maken banyak akal!!!

haruslah dimulakan dgn Bismillah & smile..=)


sesungguhnye ini adalah senyuman dlm keterpaksaan & kengantukkan yg amat..huhu..mane x nye..kol 7.50 pg aku da tercongok kat opis ni hoiii!..da 2 minggu ni aku dtg awal, kate g keje same ngan suami tercinta, haruslah sampai pg bute ni hoi..laki aku masuk keje kol 8  pg..sob sob..aku yg masuk 8.30 ni jd la org paling awal dtg..oleh itu, mari kt update ini belog..hee

aku nak cete pasal si kenit kat uma 2 yg da nak masuk 1 tahun 7 bln..sudah smakin besar, n smakin byk progress si kenit 2..akal nye pon smakin banyak..kekadang sampai x terlayan...sejak aku g keje skali ngan laki aku, pagi2 da dengo si nayli menangis menjerit2 nak ikut..haish..b4 ni xpon mcm 2..sbb lu g keje asing, jadi die x heran, die tau aku nak g keje, tp skang bl die ngk ibu n ayah die lawa2 nk g keje, naek kete skali, melalak nak ikut juge..pppfffttt..jerit2 ko..ayah aku dok dukung die pn die tolak nk ngikut aku, die takut kne tgl..bajet ibu ngan ayah nak g jln ke anak hoi..huhu..aku ni bl da ngk die mngangis bagai nak rak, mmg rase x sampai hati..tp nak wat cane, kne kejar mase, ti laki aku lmbt..kalu aku lmbt xkesah, aku ade share kat company aku tuh..haha..keji!

okeh, nk smbg cete pasal nayli, sabtu lpas aku x g memane,mmg dok umah nak spend time ngan nayli..lepak2 la dpn tv sambil menonton siaran feberet aku, Baby TV..haha..feberet g2..tup2 nayli dtg sambil bawa pampers duduk dpn tv n bawa bear die..pas2 tunjuk kat aku sambil ckp "aampers"..aku tanye la "nayli nak wat ape?"..sambil sebut ampers , die letak pampers 2 kat lantai...laaa..

RUPENYE!!!!!






die dok pakaikn bear2 die pampers...haha..sabo je la...kadang kalu time die mkn or minum, die soh aku suapkn juge bear2 die.."bear nak eat" or "bear nak mam"..

pas2 die da mule tunjuk minat kat brg make up..agaknye die salu nmpk aku dok depan cermin, pakai bedak, blusher n lipstick..die tiru gaya aku..pantang kalu jumpe bende alah 2, amek blusher die tonyoh kat pipi..pas2 amek lipstick bg kat aku, soh pakai kn kat bibir die, sambil ckp "pakai" pastu tunjuk bibir die..haha..aku g Tesco ritu, benti kat booth Maybelline, die nmpak lipstick, blh plak pakse nak beli..adoi ,,kecik lg kot ..suke btol mniru..

skang suke dance..aku xtau la sape ajar..die ngk kat babytv la 2..pantang dgr music, memule die goyangkan bahu, pas2 joget2, tgn kaki sume goyang, pandai plak aikut rentak...ade 1 video die mnari, ti aku share kn ..sumpah lawak..lg 1, aku ngk nayli ni suke jd perhatian..g shopping mall, jalan sendri, pas2 tetibe benti n joget2 kat dpn org ramai, geram btol aku..ahad lpas aku bw die g main kat stadium paroi, soh die berlari kat ats trek..kat padang ade org men bola, die lari kat tepi padang 2, pas2 joget2..ishh..suke beno..naseb bek kecik lg, kalu da besar wat prangai g2, mmg kne aku perambat..haha..



No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)