Sunday, July 21, 2013

nayli love book

Kalu korang nk tau..aku kalu bosan2,suke lepak kat book store..kadang2 blk tanpa beli pape pn..tp aku rase puas hati dpt belek2 buku kat c2..

Sbb ape???sbb dr kecik mmg da diajar oleh mak abah aku..dr kecik dorang mmg salu bawa aku g bookstore or library..kalu korang nk tau,buku cete aku mase kecik da blh jd library kot..pas2 mak aku siap langgankn majalah dewan pelajar la,kawan,majalah disney la..aku kn da boleh membaca mase umur 4 thn..ti makcik2 aku pinjam aku bw g bookstore,pas2 dpt hadiah buku..i like..so toys aku dr kecik adalah buku..tp syg aku da xde gambo buku2 lame 2 sbb mak aku da sedekah kat org..dr kecik aku mcm xde mainan,sbb salu dpt hadiah pn buku je..mayb sbb dorang teruja kecik2 da pandai bace..pegi jln pn wajib bw buku cete..kalu g uma org,aku suke g uma yg byk buku..xkisah buku ape pn,janji aku dpt membace..dulu subjek yg paling aku minat sejarah..aku suke bace pasal sejarah..habis khatam buku teks sjarah aku bace..huhu

Skang aku cube terapkn habit yg same pd nayli..so far aku ngk die mmg prangai lebih kurang aku je..ape aku buat,itula yg die akan buat..

Kalu dok uma,aku dok ngk tv,xnk bg die kacau,ckp kat die.."nayli read your book"..mmg terkedek2 die g tmpt buku..pas2 dgr la die ckp sorang2..sambil belek buku die,die sebut la gambo kat buku die.."snake,apple,hat,..ti bosan die dtg la kat aku.."ibu..snake bu...apple bu..."hee..kadang2 aku baca kn la buku cete kat die..tp aku salu wat interaksi 2 hala..sambil baca,aku tunjuk buku 2 kat die..aku wat aksi skali..kadang2 die pn smbg cete..kalu dlm buku 2 ade gambo animal yg die familiar mcm rabbit,deer,bee..die pn reka cete dlm bahasa die..name animal 2 je la yg aku paham..haha..asal boleh je la nayli..

Kalu bawa die g bookstore plak..i think mmg die suke kot..die pilih sendri tau buku yg die nak..







Bl die da pilih2..die menonong jln cari port nk duduk..aku n laki aku biarkan je..ngk dr jauh..nak tau kemane die g..upenye die bw buku2 yg die pilih 2,bw g ddk kat stage..ni kat bookstore sinaran..aku salu g cni,sbb murah..n buku pn byk..pas2 die dok la belek2 buku die..pas2 aku soh laki aku ngkkn nayli..laki aku smpi ckp.."syg,pandainye nayli pilih2 buku..lpas da selak2 buku 2,die g ltk smule buku 2 n cr buku lain plak"..







Nmpk komik upin ipin..hee..lpas ngk letak smule..good..xrisau die jahanamkn book kat c2..








Tp masalahnye bl nk balik..ngamuk xmo blk..grrrr..die ingat ibu die ade share ape ngan bookstore 2??? Huhu..

Smoge cinta nayli pd buku sampai beso ..aku lg sanggup berhabis duit beli buku dr beli mainan..tp mainan for minda aku beli gak..selain buku,nayli suke maen bear2..ibu die pn suke bear2..mase kecik x maen bear2,da tue2 ni plak suke..hehe..
Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

  1. wahhh!!suke jer tgk nayli ni...kecik2 dh pandai pilih buku...

    ReplyDelete

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)