Thursday, October 24, 2013

bace novel adalah hobi yg marvelles..

haha..macam poyo je tajuk entry..boleh eh g2? mmg pade aku bace novel adalah sgt marvelles..itulah hobi aku sblm ade nayli..tp bile da ade anak neh, kecian hobi saye diketepikn..uwargh..da kurang mase nak belai2 manje novel..:p..kne belai laki n anak2 pulak..anak2?? ok stop..dont ask..haha..becoming..

aku dr zaman bujang mmg gile bace novel..tp aku x gile beli novel..kedek kn??byk la juge aku ade beli..tp lg byk yg aku bace FOC..lu aku salu lepak umah kazen aku kat S2, Shah Alam..sbb roomate kazen aku 2 keje ngan Karangkraf..so byk novel kat uma die..bl cuti, aku bertapa la kat uma die, 1 hr boleh abes 2 novel..time org sume g keje, 2 je la yg aku hadap, haha..sanggup..pas2 skang plak, ade officemate aku yg kaki novel gak, so blh la tkr2 novel..jimatkn??

aku mmg syg duit nak beli novel mlayu, tp kalu novel english, kalu best mmg aku akan beli..k, aku nak kongsikan author yg aku minat..aku adore gile ngan karya from Cecelia Ahern..yg ni mmg aku x syg duit nak beli..antara koleksi novel die yg aku ade...






Novel yg palingggggg aku minat..P.S. I LOVE YOU...bape kali da aku khatam bace...cete die mengisahkan seorang pasangan suami isteri, tp husband die mninggal awal, then b4 mninggal die ade tinggalkan 10 notes..kne bace tiap bulan 1..pergh..so sweet..skang ni aku ngah bace lg novel 2..haha..ntah utk yg keberapa kali..tp x bosan uols..aku gak da ngk movie die..movie adaptasi drp jln crite novel 2..pon besh..Ade lg 1 novel Cecelia yg aku da bace..tp aku xde novel ni...


aku bace mase time blaja diploma lu..pinjam member..cete ni pon best gile..pasal kwn baik laki&pompuan, mase skola dorang salu tukar2 nota ltk dlm buku waktu dlm klas,bercinta.. pas2 terpisah..sbb keluarge dorang pindah..pas2 hubgn terputus,then mcm karma plak..stelah beberapa tahun, dorang kawin ngan psgn masing2, rupenye anak dorang pon wat perkara yg sama mcm dorang wat dulu, tukar2 nota..sweet..ni novel pertama dr Cecelia Ahern yg aku bace..dpt gaji next week aku nak beli novel ni sbg koleksi, n x salah utk aku bace lg skali, sbb jln cete die best..salute la kat Cecelia Ahern ni, sbb pd aku jln cete die sume mnarik..2 yg aku sanggup jdkan koleksi peribadi 2..tp bl da simpan lame novel2 2, kertas die jd kuning la..=(..x cantek..nmpk buruk ..sempat ke idak nak tunggu nayli besar, nak soh die plak bace novel kegemaran aku tu..besar angan2!!

slain Cecelia Ahern, aku minat gak bace novel drp author Nicholas Sparks, Sidney Sheldon n ade lg la novel aku yg aku pon xingat name author die..Nicholas Sparks nye novel pon best2..antra yg aku da bace..Walk to remember,Message in the Bottle, Bend in the Road..lpas ni nak beli tajuk The Notebook plak..Byk gak movie yg adaptasi dr novel Nicholas ni like Message in the bottle & Walk to Remember..

Author Sidney Sheldon plak buku yg pernah aku bace, The Naked Face, The Sky is Falling n ade yg aku xingat tajuk..da lame da aku bace..sbb member baik aku pminat tegar novel Sidney Sheldon ni..aku tumpang bace..tp aku xpenah beli..Novel die mcm thriller g2..aku bace pn mcm pyh nak phm..haha 

Skang mmg aku x cukup mase nak bace novel scara aman damai..dpt bace skejap2, bile nayli tido ..kalu x nayli mmg suke org lyn die..lg 1 mase yg aku blh bace..time g keje..kan laki aku yg drive, so blh la aku bace novel kjap2 kalu laki aku x ajak borak..hee..bl masing2 mrajuk,x bertegur sapa..aku bace la novel..hee..brangin je la laki aku ngk bini khusyuk bace novel sambil tersengeh sengeh..haha

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)