Tuesday, October 29, 2013

main la ipad..please..please..

da knape cik fyza oi..meroyan ke..dulu punye la ckp risau bg anak main ipad, sbb boleh melekakan..siap kalu boleh rase nak sembunyikn je ipad 2, sbb takut nayli main..tp skarang??boleh plak aku sendri pakse nayli main ipad?? ape da jadi??haha

mase memule ade ipad kat umah, mmg nayli excited, siap nangis kalu x bg main, so mase 2 laki aku byk la download education application tok nayli kn..memory game la, ABC la, song la, number la, flash crad la..memule mmg la suke je nayli ngadap bende 2..tp still kne perhati, xblh bg lame2, sbb aku takut die leka..pas2 maken lame, nayli da x heran da ngan ipad 2..

tau x bende yg paling die suke kat ipad 2 ape??? die paling suke buka gallery..belek gambo2 die..ngk video rakaman die berulang2..2 je la kejenye...aku ngk skarang die xde buka pon application lain dlm 2..sbb??? aku rase die da bosan ngan application yg ade..

stakat main memory games 2, die mmg da terer..ko bg la ape pon, boleh aje die mix n match kn,men puzzle pon geti, application ABC? die mmg da knal A-Z, bg number..bese dlm application hanye ade 1-10...die da boleh mengire 1-20..so, bosan la die. buka application mengenal colour..die mmg da knal byk warna..12 jenis colour yg die da tau, siap boleh baca lg..acaner? ngadap application flash card dlm 2 pon die da bosan..snang cete nayli ni jenis cepat bosan...haha..slamat aku xyah nak sembunyikn ipad da dr die..takut plak kalu die addict ngan bende alah 2..

lagi 1, aku xpenah pon bg die ngk kartun mcm upin ipin ke, boboby ke .xtau la nayli knal idak bende alah 2..huhu..aku penah buka barney,  mothergoose club je..die xde pon nak minta ipad nak ngk video 2..tp ade 1 video yg nayli salu minta buka...video CAT..haha..die suke ngk video funny cat la, n ape2 berkaitan cat..die x heran pon kartun2 ni..boo layan aje..sbb aku rase die lg suke ngk cete g2 kat tv or laptop..kartun ape sgt je la yg nayli ngk, balik2 ngk babytv n vcd education die..kekadang aku buka la nasyid ke ..

aku salu bagi ipad kat nayli bl aku nak wat sesuatu..mcm nak mkn ke,kononnye nak bg die leka..xkacau aku n laki aku mkn..huh..xde maknenye..die campak aje ipad 2, lg suke menempel kat ktrg..kekadang ayah aku pon umpan die ngan ipad 2 kat uma kalu ayah or mak aku ade keje nak wat..die cmpak je ckp ipad da abes bateri...haha..

stress ok..nak mkn ngan aman x blh..haha..samapi aku ckp..nayli main la ipad, jgn kcau ibu..ko ingat die heran? xde maknenye..dlm kete aku umpan ipad pon die xnk..grrr..

skang die cume layan ipad kjap2 je..


*actually bagus sbenanye bile nayli da mule bosan ngan ipad 2, kurang la skit kebimbangan ku..die lg suke aku buka laptop..sbb..time to study..yey!!ko tau, aku bacakn buku cete kat die pon dr laptop tau...buku cete dlm format pdf..siap ade gambo..menarikkn? nanti aku cete mcm mane nayli cerita kn kat aku smule, crite yg aku bacekn kat die..favourite story book die "Colours of the rainbow"..=)


No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)