Tuesday, November 5, 2013

Nayli have fun with shapes and colours

Aku skang byk beli education toys utk nayli..blh dikatakan kebnykn toys yg aku beli mmg utk perkmbgn otak..kalu laki aku plak die suke beli mainan asal boleh..janji permainan utk budak2..haha..ok la kn..nayli pn tau,nak blaja ngan ibu,nk main ngan ayah..sbb aku x rajin sgt nk mlayan nayli main..ayah die la yg rajin..pas2 kne buli ngan nayli..haha..nayli x brani nk buli ibu,sbb?ibu suke cubit..hee

ni salah satu educational games yg aku belikan utk nayli.."Fun With Shapes and Colours"..kalu ikutkan suggestion umur utk toddler 4 years above..tp aku beli juge sbb nayli da kenal colours and shapes..

Nayli da knal 12 jenis colours (aku da penah cete kat en3 b4 ni) and shapes (square,triangle,circle,star,oval,rectangal,hexagon,pentagon,diamond)..kalu aku bgtau nayli da knal something, maksudnye nayli can read a words skali..sbb aku ajar package..memule aku tunjuk word, then lpas 2 tunjuk picture..so, sekali arung, nayli pandai membaca n mengenal..mudah kn??

So, walaupun suggestion this games for 4 years above, nayli mmg da boleh sgt main..mmg xde masalah..die ade bg 4 jenis picture..ade 3 different games..ala, just mcm isi puzzle  je..nayli hanye perlu match kn shapes kat gambar yg disediakan ..mmg mudah sgt la pd nayli..kejap je die wat, settle sume..

pas2 aku plak guide die, contoh, aku soh die amek green triangle, ngk die amek shape n colour yg btol x..pas2 ltk kat gambar 2..actually mcm2 boleh wat, kne creative..aku sebut setiap colour n shape, sbb aku nak test btol x nayli tau sume bende 2..mmg btol ape yg die amek..so, aku yakin, mmg die kenal sgale yg ade kat games 2..syukran..mmg budak bijak..



salu ayahnye yg rajin melayan nayli main games..
x aci!!! ayah tolong!!
nayli ngah pk shape ape lg yg die x letak..;p..pk nayli, jgn x pk!!hee

ni la aktiviti yg salu kami buat anak beranak..mlayan nayli bermain, sambil bermain, sambil belajar..sambil menyelam minum air org kate..;)..


1 comment:

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)