Saturday, November 16, 2013

nayli pulak yg x sihat..

Hye..smlm aku EL..menjage si nayli..die plak berjangkit dr ayahnye..demam..kali ni dmm die agak worth..lpas blk dr konvo adik aku rabu lpas,khamis trus lembik..mayb sbb kne panas,pas2 minum ais plak..ye la..die ngk adik aku minum air batu,die nk gak..die minum skyjuice je la..

Rabu pg b4 g konvo 2,aku da rase len mcm..sbb die tido,tapak tgn die panas..salu x mcm 2..tp die still ceria n aktif je..khamis pg,aku nk g keje,bdn die da panas skit2,aku pesan kat mak soh bg VCO n madu je..

Kat opis mak keep calling bgtau nayli dmm,soh blk..aku xblk pon..sbb bese die demam,still cergas lg..pas2 dmm bese shari dua da baik..ptg 2 sampai uma aku ngk nayli melepek kat ayah aku..mmg nmpk lemah btol..plus bernafas sambil bunyi2..bunyi dr dada die..aku aspect mesti kahak..tp die x batuk..

G klinik,check suhu da 40 darjah..doktor trus nk masuk ubat bontot..ikutkn aku mmg xnk..tp risau sawan,doktor masukkn gak walaupn hati aku x merelakn..hmm..pas2 doktor kate tekak nayli bengkak n kahak berkumpul kat dada..mcm2 ubat la die bg..

Blk uma..aku x bg pn ubat2 tu sume..mane ntah aku campak..walaupn pekak da tlinge dgr mak bebel soh bg nayli mkn ubat..smpai hari ni dok soh bg ubat..da aku kate xnk..xnak la..geram plak..aish..

Aku just lap nayli ngan Acv n sapu ngan olive oil + bwg putih..wat juge acv socks..then bg madu..

Smlm nayli still lemah..xnk mkn n minum..bg minum air masak,lpas 2 nangis..emm..tekak die bengkak or kne mate ikan ke??pg td nk bg mkn VCO pn berperang..die xmo..last2 aku gune picagari n terpakse melakukan kekasaran..huhu..then aku nk wat steam n percussion nk bg kluarkn kahak die..mlalak bagai..ckp xnk..bile nak muntah,ditelannye smule..adoi la..mcm mane kahak 2 nak kluar?

Bg mkn n minum pon xmo..yg die nk breasfeed je..ptg aku saje umpan ngan roti..eh die mkn..mlm bg roti n bg buah epal..mkn juge.owh..rupenye die xnk mkn sup org skt..huhu

Ni gambo khamis mlm.mase bw g klinik..melepek..




Ni gambo pg smlm..still melepek lg..



Mlm td nayli da ok..demam pon mcm da gone..problem skang..die xmo berckp!!!ape yg die nk die just tunjuk gune bhs isyarat..sabo je la..mmg die xnk bersuare..sbb tekak sakit la 2.then ade kahak..ptg kang ade appointment kat klinik pakar..aku nk g sedut kahak die..sian plak..nk bg muntah kluarkn kahak..x muntah2..ditelannye smule..hmm..syg beno ngan kahak die 2..

Nayli da nak ok..tp.....aku plak yg melepek ni..wargh..selsema aku da ok..tp aku jangkit demam dr nayli plak!!!!bgn pg kpale berat sgt2..bdn pn rase mcm jammed.xleh gerak2 sgt..skt..wuuuu...
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)