Friday, December 20, 2013

Cerita Semalam dan hari ini

ngk aku ni, cete smlm baru nak cete hari hari ni..huhi...aku nak cete kepenatan aku yg sedikit sgt ni..
 
alkisahnye, smlm aku ade meeting kat PJ..g keje mcm bese, kol 7.15am gerak, sampai opis laki aku kol 7.50 am..lpas anta laki aku trus rushing g PJ..ngah bawa kete, kejap ke tepi, kjap ke tgh..ngantok!!!! omg! meteing kol 9.30 am..da la mase ngah drive 2 dpt msg dr bos yg die xleh joint meeting..pergh, brangin aku...mmg saje je kn soh aku g sendrik..;(
 
dr Nilai sampai Serdang aku thn ngantuk, da x bleh thn sgt da, benti jap kan hentian serdang..blh lagik kn aku benti tido? huhu..dpt lelap kjap..hilang la ngantok skit, g toilet, pas2 beli kuih, mkn smbil drive..huh..baru ok..aish, len kali kalu nak kne drive jauh pg2 kne make sure tido cepat!
 
pas2 dlm otak da pk lpas meeting nak trus half day..patutnye mmg aku cuti dr hari rabu-jumaat, g Bukit Gambang celebrate birthday Nayli, tp last minit laki aku demam, MC plak hari rabu 2..x jd la celebrate besday nayli kat sane, eh, cete celebrate besday nayli pon aku x wat lg, nanti la kalu ade mase, biar basi lu..huhu..
 
habes meeting, laki aku msg kate nak blk umah, dak ofis die hantar, die x larat..bdn die da kluar bintik2 merah, so die nak blk uma, amek kete g klinik kesihatan nak check drh..ritu mase g klinik private, doctor da pesan kalu maken trok ke wat blood test..
 
mshg bos kate nak half day,nak rushing blk umah, pttnye aku yg g anta laki aku g klinik, tp aku kat PJ lagi, then ade keje urgent, aku wat dul b4 rushing blk..sampai uma, laki aku msg kate x larat nak drive blk, da amek drh, tp doctor soh pantau lu, maybe kne denggi..kluar smule ngan adek aku, nak amek laki aku plak..
 
smpai uma laki aku nye muke mmg da pucat..lemah bebenor..ngan bdn da penuh ngan bintik2 merah, tp doctor blh plak kate mayb demam denggi or cmpak,,hmm..hari ni kne dtg smule check..
 
panas gile badan laki aku, smpai tido pn mcm meracau..yg aku plak, kjap trn bwh ngk nayli, kjap naik bilik atas ngk laki..naseb bek ade mak abah aku, dorng jage nayli..kalu x, mau haru aku nak handle..dlm kol 9 mlm, konon g ngk laki aku kat atas, ngan aku2 skali tertido, kol 1.50 am br terjage..trus terpk mane nayli? adoi anak aku terbiar..tido ngan nenek ,,cian..bolh plak aku tertido, rase bdn penat sgt..solat isyak, trus trn tido blk mak aku lak, nyelit sbelah nayli..cian nayli, kne minum fresh milk je agaknye time aku tertido..
 
dlm kol 4 pg nayli terjage haus, die x prasan aku ade sbelah die, aku dgr die kejut nenek die, "nenek, nak susu, nak susu"..pndai bawa diri tau ibu xde..nenek Nye trus ckp minta kat ibu, ibu ade 2..trus nayli pgl aku..ibu..nak susu,,ciannye la anak...
 
lpas nyusu kan nayli, die tido smule, aku trus naik bilik atas plak ngk laki aku..takut die meracau ke, bdn panas sgt ke kn..pas2 smbg tido smpai subuh...bgn pk2 nak g keje x? mmg ade keje urgent..tp laki aku nak kne wat blood test gak hari ni..tanye laki aku, blh x pergi ngan abah je, aku x leh cuti pg ni..kne g opis ..naseb bek laki aku kate xpe..
 
laki aku kompem kne denggi..tp x warded lg, doctor soh pantau je lu, doktor bgtau la simptom ape yg nak kne bw g spital.. aku half day, blk uma ngk mak aku da siap masak utk laki aku..mak aku wat sup ketam, org kate sup ketam elok utk demam denggi..wallahualam..
 
rase bersalah plak, mlm td pn mak aku yg watkn bubur lambuk utk laki aku, hari ni mak aku da wat kn sup ketam , aku wat ape?? blk umah, walaupn half day, ttp mngadap laptop buat keje..;(
patut aku yg kne wat sume 2..emm..esok la ye, tp esok kazen aku kawen, sok lg bzy la..pg2 kne anta laki aku g spital wat blood test lg, pas2 nak lari g kenduri, hmm...
 
hope cepat sembuh ye abg..kn kt da rancang nak bw nayli g swimming? eh? ade hati lg nak g jln time laki sakit..huhu

No comments:

Post a Comment

trima kasih kerana meninggalkan jejak..=)